آفتاب

شورای امنیت دخالت نظامی در آفریقای مرکزی را تایید کرد/اولاند: به سرعت اقدام می‌کنیم

شورای امنیت دخالت نظامی در آفریقای مرکزی را تایید کرد/اولاند: به سرعت اقدام می‌کنیم

ایسنا نوشت:

براساس گزارش‌ها، درگیری‌های روز گذشته در جمهوری آفریقای مرکزی، صد کشته بر جای گذاشته و بزرگترین تهدید برای دولت نوپای این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل مجوز دخالت نظامی را برای جلوگیری از درگیری‌های اخیر در این کشور صادر کرد.

هرج و مرج در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی تا جایی بالا گرفت که خانه‌های نخست وزیر و رئیس جمهوری این کشور نیز مورد غارت قرار گرفتند.

در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل مجوز افزایش اقدامات نظامی فرانسه و نیروهای آفریقایی را برای بازگرداندن آرامش به این کشور صادر کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز متعهد شد که تعداد نیروهای کشورش در جمهوری آفریقای مرکزی ظرف دو روز به دو برابر افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر 600 سرباز فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی داریم و قصد داریم که در چند روز آینده شمار این نیروها را به دو برابر افزایش دهیم. هدف فرانسه حفظ جان غیرنظامیان است.

نیکولاس تیانگایه، نخست وزیر جمهوری آفریقای مرکزی این اقدام فرانسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت که خواستار واکنش شدید پاریس بوده است.

5252

کد N7849

وبگردی