آفتاب
تحولات مصر/

موافقت حزب النور با قانون اساسی جدید/دعوت اخوان المسلمین به تظاهرات

موافقت حزب النور با قانون اساسی جدید/دعوت اخوان المسلمین به تظاهرات

موافقت حزب سلفی النور با قانون اساسی جدید مصر و دعوت اخوان المسلمین به برپایی تظاهرات یک هفته ای از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب سلفی النور در مصر اعلام که در همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور شرکت خواهد کرد و به آن رای آری خواهد داد.

این در حالی است که اخوان المسلمین مصر شرکت در این همه پرسی را تحریم کرده است. همه پرسی درباره قانون اساسی جدید مصر قرار است در ماه ژانویه 2014 برگزار شود.

از سوی دیگر روزنامه الجمهوریه چاپ مصر در یک نظرسنجی اعلام کرد که 89 درصد از مصری ها با قانون اساسی جدید این کشور موافق هستند. این روزنامه در ادامه نوشت: 87 درصد مصری ها در همه پرسی شرکت خواهند کرد و تنها 13 درصد با مشارکت مخالف هستند.

از سوی دیگر النشره گزارش داد که "ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا" که متشکل از طرفداران اخوان المسلمین و محمد مرسی است طی فراخوانی از مردم مصر خواست که هفته آینده به مدت یک هفته در سرتاسر مصر تظاهرات برپا کنند.

در این فراخوان از طرفداران اخوان المسلمین خواسته شده است پرچم مصر را با خود حمل کنند و شعار "الله اکبر" و "رابعه العدویه" را سر دهند.

 

 

کد N7662

وبگردی