آفتاب

NSA روزانه 5 میلیارد داده تلفن های همراه را رصد می کند

NSA روزانه 5 میلیارد داده تلفن های همراه را رصد می کند

به نوشته یک روزنامه آمریکایی آژانس امنیت ملی آمریکا در هر روز حدود 5 میلیارد داده اطلاعتی تلفن های همراه را در سراسر جهان جمع آوری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست نوشت آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با رصد داده های رد و بدل شده بین تلفن های همراه در جهان اقدام به کنترل فعالیت های صاحبان آنها می کند. بر این اساس NSA با جمع آوری و رصد حدود 5 میلیارد داده در سراسر جهان، اقدامی انجام می دهد که تا پیش از این غیر قابل تصور بود.

طبق این گزارش سازمان جاسوسی آمریکا داده های به دست آمده از دست کم صدها میلیون گوشی همراه را تجزیه و تحلیل کرده و به اطلاعاتی مانند محل اقامت و فعالیت صاحبان آنها دست یافته و نیز تصویری کلی از روابط تلفنی  آنها ترسیم می کند.

واشنگتن پست در این گزارش خود به اظهارات "ادوارد اسنودن" کارمند پیشین NSA و شمار دیگری از مشاوران امنیتی و اطلاعاتی آمریکایی استناد کرده است. در همین رابطه یک منبع  آگاه که خواسته نامش فاش نشود گفته است جمع آوری این حجم بالا از اطلاعات، از طریق مراکز بین المللی که شبکه جهانی ارتباط تلفن های همراه را میسر می سازند انجام گرفته است.

اقدام دولت آمریکا در جاسوسی از شهروندان جهان در حالی ادامه دارد که گروههای مختلف حقوق بشر و فعالان حقوق شهروندی در سراسر جهان ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار توقف آن هستند.

کد N7646

وبگردی