آفتاب
ویتالی چورکین:

تجهیزات لازم برای نابودی سلاح های شیمیایی را در اختیار سوریه قرار می دهیم

تجهیزات لازم برای نابودی سلاح های شیمیایی را در اختیار سوریه قرار می دهیم

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت شب گذشته اعلام کرد که مسکو تجهیزات لازم براي نابودی سلاح های شیمیایی را در اختیار دولت سوریه قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در شورای امنیت اظهار داشت: روسیه تکنولوژی لازم برای انهدام سلاح های شیمیایی را در اختیار سوریه خواهد گذاشت.

وی با بیان این مطلب افزود: این اقدام می تواند مشکل در کمبود لوازم برای نابودی سلاح های شیمیایی در سوریه را از بین ببرد. چورکین در ادامه گفت: امور به خوبی پیش می رود اما در عین حال مشکلاتی وجود دارد که باید به طور جدی حل و فصل شود.

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت در ادامه از شورای امنیت خواست که گروه های مسلح در سوریه را تحت فشار قرار دهد تا بر سر راه نابودی سلاح های شیمیایی در سوریه مانع تراشی نکنند.

کمک روسیه به سوریه در رابطه با نابودی سلاح های شیمیایی پس از آن صورت می گیرد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا در نامه ای به شورای امنیت از کمبود تجهیزات و تکنولوژی لازم برای انهدام مواد سمی در سوریه خبر داده بود و از کشورهای جهان خواسته بود در این زمینه با دولت سوریه همکاری کنند.

 

کد N7538

وبگردی