آفتاب

دختر السنوسی خواستار محاکمه پدرش در لاهه شد

دختر السنوسی خواستار محاکمه پدرش در لاهه شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

دختر عبدالله السنوسی رئیس سابق سازمانهای اطلاعاتی رژیم قذافی ، از فرانسه خواست برای محاکمه پدرش در لاهه تلاش کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، دیوان کیفری بین المللی به لیبی اجازه داد السنوسی در آن کشور محاکمه شود.
عنود السنوسی دختر بیست و دو ساله السنوسی در مصر در حال تحصیل است اما او در سفری به فرانسه از مسئولان فرانسوی خواست برای برگزاری دادگاهی عادلانه تلاش کند.
وی می گوید پدرش هرگز در لیبی دادگاهی عادلانه محاکمه نخواهد شد.
عنود السنوسی گفت:« دولت هیچ کاری نمی تواند بکند زیرا بسیار ضعیف است. شبه نظامیان همه چیز را در لیبی کنترل می کنند و آنها می خواهند پدرم را بکشند. اگر به دادگاه کیفری بین المللی برود عادلانه تر محاکمه می شود. »
عنود السنوسی در پاریس با یکی از مشاوران فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده و از او خواسته است به او کمک کند لیبی را متقاعد کند السنوسی در لاهه محاکمه شود.
عنود السنوسی افزود:« من نمی گویم پدرم را آزاد کنند. من فقط می خواهم او دادگاهی عادلانه به همراه وکیل داشته باشد و پزشکان صلیب سرخ به او رسیدگی کنند. »
السنوسی پیش از وقایع سال دو هزار و یازده، نیز به نقض حقوق بشر متهم شده بود.کشتار هزار زندانی در سال 1996 در زندان ابوسلیم طرابلس به وی نسبت داده می شود.
او همچنین به طور غیابی در فرانسه به علت نقشش در سوءقصد به هواپیمایی فرانسوی در سال 1989 محکوم شده است. انفجار هواپیمای دی سی 10 یوتا برفراز نیجر باعث کشته شدن 170 نفر شده بود.
قضات تحقیق همچنین می خواهند از السنوسی درباره سوءقصد به هواپیمای پان امریکن در سال 1988 بازجویی کنند. این هواپیما در لاکربی اسکاتلند سقوط کرده بود که باعث مرگ 270 مسافر شده بود.

26149

کد N7318

وبگردی