آفتاب

اخضر ابراهیمی: گمان نکنم اسد به ژنو بیاید

اخضر ابراهیمی: گمان نکنم اسد به ژنو بیاید

ایسنا نوشت:

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در مصاحبه‌ای با تاکید بر اینکه از تشکیل دولت جدید در سوریه حمایت می‌کند خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم اسد برای آمدن به ژنو2 در شرایط کنونی تمایلی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "آرتی اس" خاطرنشان کرد: من از تشکیل دولت جدید در سوریه که مردم این کشور خودشان ماهیت آن را مشخص کنند، حمایت می‌کنم.

الابراهیمی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: به نظر من تشکیل دولتی دموکراتیک و جدید که در آن مساله طائفه‌گرایی مطرح نباشد در سوریه واجب است و راه را به سوی آنچه از آن به عنوان "جمهوری جدید سوریه" یاد می‌شود خواهد گشود.

وی گفت: این حق مردم سوریه است که خودشان برای نظام جدیدی که بر کشورشان حکومت خواهد کرد و ماهیت دولت جدید تصمیم گیری کند.

فرستاده سازمان ملل علاوه بر این خواهان هرچه سریعتر درگیری‌ها در سوریه شده و اعلام کرد: در صورتی که درگیری‌ها در سوریه ادامه پیدا کند ما با یک سومالی بزرگ، رهبران جنگ و امیرانی در مناطق مختلف سوریه که هدفشان تقسیم این کشور است رو به رو خواهیم بود.

الابراهیمی خاطرنشان کرد: مردم سوریه خواهان حفظ وحدت کشورشان هستند و منطقه و جهان نیز نیازمند سوریه‌ای متحد است.

درباره ژنو2 نیز ا لابراهیمی گفت: امیدوارم ایران و عربستان در کنفرانس صلح ژنو2 که 22 ماه ژانویه برگزار می شود مشارکت کنند.

وی ادامه داد: گمان نمی‌ کنم بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در شرایط کنونی تمایلی برای آمدن به ژنو داشته باشد.

ابراهیمی ادامه داد: چیزی که در بیانیه ژنو1 آمده این است که هیاتی از دولت و نمایندگان مخالف برای تشکیل دولتی جدید که در دوره انتقالی اداره کشور را برعهده بگیرد مذاکره کنند.

وی ادامه داد: طرفین درگیر سوری در حال حاضر آمادگی خود برای صحبت از برقراری آتش بس تا پیش از برگزاری ژنو2 را اعلام نکردند و من هرروز از آن‌ها می‌خواهم که طرح‌هایی را ارائه دهند که برگزاری ژنو2 را آسان‌تر کند اما هنوز هیچ یک از این گروه‌ها جوابی به این خواسته من ندادند.

5252

کد N6392

وبگردی