آفتاب

طرابلس لبنان منطقه نظامی اعلام شد

طرابلس لبنان منطقه نظامی اعلام شد

ایسنا نوشت:

 نخست وزیر دولت موقت لبنان ارتش این کشور را مکلف کرد تا به مدت شش ماه پس از درگیری‌های خونین طرابلس، امنیت این شهر را تامین کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که ارتش این کشور مکلف شده تا امنیت شهر طرابلس در شمال لبنان را به مدت شش ماه پس از تجدید درگیری‌ها در این شهر تامین کند.

بنا به گزارش این پایگاه خبری، دولت لبنان شهر طرابلس را تحت نظارت کامل ارتش به مدت شش ماه قرار داده و این تصمیم دولت پس از آن اتخاذ شد که در درگیری‌های جدید طرابلس دست کم 14 تن کشته شدند.

میقاتی در سخنانی در پی نشست امنیتی که در کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، گفت: توافق کردیم که ارتش را مسئول حفظ امنیت طرابلس و تحت کنترل درآوردن تمامی تجهیزات در مدت زمان شش ماه کنیم.

این اقدام پس از درخواست‌های مردم شهر طرابلس و ساکنان این شهر برای متوقف شدن درگیری‌ها و نیز تعطیلی چند روزه مدارس موسسات و دانشگاه‌های این کشور اتخاذ شد.

ولید الداعوق، وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز اعلام کرد که تصمیم مکلف کردن ارتش برای تامین امنیت طرابلس در حقیقت تجدید تصمیمات سابق است و تنها قسمت جدید این تصمیم این است که نیروهای امنیتی تحت فرمان ارتش خواهند بود.

در همین حال ارتش لبنان با اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در طرابلس شماری از پایگاه‌های افراد مسلح را شناسایی کرده و سلاح‌های ذخیره شده در این پایگاه‌ها و تجهیزات ارتباطی کشف شده را ضبط کرد.

صقر صقر، مذاکره کننده دولت در دادگاه نظامی لبنان اعلام کرد که هشت تن به اتهام دست داشتن در درگیری‌های مناطق باب التبانه و جبل محسن در طرابلس بازداشت شده‌اند.

یک منبع قضایی در لبنان نیز گفت: قاضی صقر دستور داد که این هشت تن هویتشان به طور کامل شناسایی شود.

از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش داد: درگیری‌ها میان افراد مسلح در باب التبانه و جبل محسن به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک تن دیگر انجامید.

پیشتر نیز در درگیری این مناطق 11 تن کشته و 60 تن دیگر مجروح شدند.

52261

کد N6390

وبگردی