آفتاب

السفیر از برنامۀ تروریست‌ها برای ترور شخصیت‌ها خبر داد

السفیر از برنامۀ تروریست‌ها برای ترور شخصیت‌ها خبر داد

تسنیم نوشت:

روزنامه لبنانی «السفیر» وجود گروه‌های تروریستی آماده برای ترور شخصیت‌های سیاسی لبنان خبر داد.
روزنامه لبنانی «السفیر» با استناد به اطلاعاتی از منابع امنیتی و اطلاعاتی این کشور از وجود گروه‌های تروریستی آماده ترور شخصیت‌های سیاسی در این کشور خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه امنیتی لبنان با اشاره به تصاویر گرفته شده از یک دوربین مخفی در منطقه «عین التینه» در جنوب غربی بیروت در نزدیکی محل زندگی «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان نوشت: این تصاویر حرکت مرموز افرادی را با هدف کنترل رفت و آمدهای نبیه بری و نیز کنترل مسیر حرکت خودروهای سفرای کشورهای عربستان و قطر در لبنان نشان می‌دهد.

السفیر با اشاره به اینکه این تصاویر یک هفته قبل از وقوع حملات تروریستی به سفارت ایران در بیروت گرفته شده است، ادامه داد: این افراد با تمرکز در طبقات بالای ساختمانی در این منطقه، درصدد کشیدن نقشه منطقه و به دست آوردن اطلاعاتی راجع به حرکت رفت و آمد نبیه بری و دیگر شخصیت‌های سیاسی لبنان در منطقه هستد.

این روزنامه پیش بینی کرد، رئیس پارلمان لبنان یا یکی از سفرای کشورهای قطر یا عربستان سعودی در لبنان هدف آینده این تروریست‌ها باشند.

سفارت ایران در منطقه «بئر الحسن» در جنوب بیروت دو هفته بیش در معرض دو انفجار تروریستی قرار گرفت. در جریان این اقدام تروریستی 24 شهروند لبنانی و دو ایرانی از جمله رایزن فرهنگی ایران در بیروت و همسر یک دیپلمات ایرانی شهید شدند.

52261

کد N6387

وبگردی