آفتاب
اخبار بحرین/

تظاهرات بحرینی ها در جمعه هفته جاری/ادامه محدودیت آل خلیفه علیه فعالان

تظاهرات بحرینی ها در جمعه هفته جاری/ادامه محدودیت آل خلیفه علیه فعالان

درخواست واشنگتن از منامه برای توجه به آزادی بیان،ادامه محدودیت آل خلیفه علیه فعالان و پدران شهیدان بحرینی و تعدی به زندانیان در زندان جو از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، آمریکا خواستار احترام رژیم بحرین به آزادی بیان شد و از همه بحرینی ها خواست که به طور مسالمت آمیز دیدگاههای خود را بیان کنند.

جین پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بحرینی ها را تشویق به برداشتن گامهای ضروری برای آشتی ملی می کنیم.

وی افزود: ما گزارش هایی درباره مخالفت دادگاه بحرینی با آزادی زودهنگام نبیل رجب دریافت کرده ایم و بر این اعتقاد هستیم که وی 18 ماه زندان از دو سال زندان خود را گذرانده است و در ماه مه سال آینده دوره محکومیت وی به پایان خواهد رسید.

بساکی اعلام کرد: ما از مجازات حبس به مدت سه سال برای کسانی که تجمعات غیرقانونی به راه اندازند نگران هستیم و از رژیم بحرین می خواهیم که به آزادی بیان و برپایی تجمعات احترام بگذارد و از همه گروههای بحرینی نیز می خواهیم که به شکل مسالمت آمیز به بیان دیدگاه شان بپردازند.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین  از برگزاری تظاهرات در میدان سار در غرب منامه در روز جمعه هفته جاری در ساعت سه و نیم عصر به وقت بحرین با عنوان دموکراسی راه حل است خبر دادند.

این در حالی است که جمعیت عمل اسلامی بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اخباری درباره وخامت وضع جسمانی شیخ محمد علی المحفوظ و انتقال وی به بیمارستان و ضرب و شتم بسیاری از زندانیان و اعزام زندانیان به سلولهای انفرادی در زندان"جو" مخابره شده است.

در این بیانیه آمده است: ما رژیم بحرین و کسانی که به دنبال برائت رژیم هستند را مسئول تعدی به زندانیان می دانیم و از ملت بحرین می خواهیم که با همه ابزار مسالمت آمیز با کسانی که آزادی آنها را پایمال کرده اند به مقابله برخیزند.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کرده است: پدر شهید حسین الجزیری از سوی مسئولان رژیم بحرین به مرکز بازجویی فراخوانده شده است.

شایان ذکر است که رژیم بحرین حسین الجزیری را در منطقه الدیه با سلاح ساچمه ای هدف قرار داد و به شهادت رساند و پدر وی امروز به اتهام مشارکت در تظاهرات فرا خوانده شده است.

منابع وابسته به رژیم بحرین افزودند: مسئولان رژیم به شکل سریالی و برنامه ریزی شده پدران شهیدا را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر محمد الجشی از وکلای بحرینی اخبار مربوط به آزادی نبیل رجب را بی اساس دانست.

این درحالی است که یوسف المحافظه مسئول پیگیری مرکز حقوق بشر با اشاره به عدم بازگشت به بحرین به سبب برخی تهدیدات جدی از سوی رژیم به سبب فعالیتهایش در زمینه حقوق بشر افزود: من به بحرین بر نمی گردم تا بتوانم به فعالیت خود علیه مسئولان رژیم و موارد فراوان نقض حقوق بشر به عمل آورم و این اقدامی است که حضورم را در خارج ضروری کرده است.

کد N6231

وبگردی