آفتاب
قاضی پور در جمع خبرنگاران:

شستا حیات خلوت دولت نشود/ تفاهم نامه 17هزار میلیاردی زنجانی ومرتضوی

شستا حیات خلوت دولت نشود/ تفاهم نامه 17هزار میلیاردی زنجانی ومرتضوی

نماینده مردم ارومیه با اشاره به این که شستا نباید حیات خلوت دولت باشد، گفت: در استان آذربایجان غربی شرکت شستا کارخانه ای به مبلغ 4 میلیارد تومان خریداری کرده که در حال حاضر فقط یک کانکس و چند سیم خاردار از آن باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه علنی در جمع خبرنگاران روند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان مستقیما 35 میلیون نفر را تحت پوشش دارد، مجلس از بعد نظارت باید دقت کرده تا سرمایه آن حیف و میل نشود.

وی با اشاره به این که هیات مدیره این صندوق پول های هنگفتی را بابت پاداش به همدیگر پرداخت کردند، افزود: فقط در یک روز یک معاونت به معاونت دیگر سه پاداش داده، رقم سکه هایی که از بیت المال پرداخت شده مشخص نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین از سوی این سازمان آقایان مواد اولیه تاریخ گذشته دارو وارد کشور کردند که متاسفانه وزارت بهداشت هم برخورد نکرده؛ ما در زمان وزیر بهداشت وقت خانم دستجردی در این باره نامه نگاری کردیم اما جواب ما را ندادند.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: باید مجلس و به خصوص کمیسیون بهداشت و درمان راسا به این مسئله رسیدگی کند زیرا ما قسم خوردیم که از بیت المال صیانت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان این که باید آقای نوربخش مدیران تامین اجتماعی را عوض کند، افزود: کسانی که در حال حاضر در این سازمان به کار گرفته شده اند از نظر ما مورد اتهام هستند، باید پاکسازی عمده از سوی وزیر تعاون انجام شود.

وی با اشاره به این که نباید شرکت شستا حیات خلوت دولت باشد گفت: در شمال استان آذربایجان غربی شرکت شستا به مبلغ چهار میلیارد تومان کارخانه خریداری کرده که یکی از نمایندگان دوره قبل مجلس هم آن را پیگیری می کرد ولی در شرایط فعلی از این کارخانه فقط یک کانکس و چند سیم خاردار باقی مانده، آقای ربیعی باید پرونده ای تشکیل داده و به دادگاه بفرستد تا تشخص شود این 4 میلیارد تومان را چه کسانی خورده اند.

نماینده مردم ارومیه با بیان این که از ریاست قوه قضائیه و معاون اول قوه قول گرفته ایم که به این پرونده به صورت خاص رسیدگی شود، گفت: درخواست کردیم که تمام این پرونده را به یک شعبه ارجاع نکنند تا انباشته نشود، پولی که از کارگران گرفته شده باید پس داده شود چه از سوی آقای عباسی چه از سوی آقای شیخ الاسلامی و چه مابقی وابستگان دولت.

قاضی پور گفت: سکه هایی که در عرض دو سال داده شده است اگر جمع شده و به حساب صندوق تامین اجتماعی ریخته شود مبلغ هنگفتی خواهد شد.

این نماینده مجلس درباره این که گفته می شود برخی سفارش بابک زنجانی را در این پرونده کرده اند گفت: کسی جرات نمی کند در این باره به من زنگ بزند؛ آقای مرتضوی گفته بود این فرد را به من تحمیل کردند.

وی درباره این که چه کسانی زنجانی را به مرتضوی تحمیل کردند، گفت: گفته شد که دولتی ها او را تحمیل کردند.

قاضی پور در مورد این که آیا منظور آقای رحیمی است پاسخ داد: رحیمی هم جزء دولت است.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به این که انصاف نیست صندوقی که بالای 50 هزار میلیارد دارد را به 17 هزار میلیارد یعنی یک سوم قیمت آن خریداری کنند، ادامه داد: برای این کار چک تضمینی دریافت شده که تفاهم نامه آن به امضاء بابک زنجانی و مرتضوی رسیده، این تفاهم نامه محرمانه نیست و ضمانت نامه آن به پول خودمان و ین ژاپن موجود است.

کد N6222

وبگردی