آفتاب
وزیر خارجه هلند:

هلند علاقه مند به گسترش روابط و تعاملات با ایران است

هلند علاقه مند به گسترش روابط و تعاملات با ایران است

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه روز سه شنبه 12 آذر ماه با تیمرمانس، وزیر امور خارجه هلند دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباسعراقچی با تشریح مذاکرات ژنو و توافقات به عمل آمده، اظهار داشت: گفت و گو و مذاکره تنها ابزار موثر برای حل موضوعات و مشکلات بین المللی است. مذاکرات ژنو با رویکرد برد-برد صورت گرفت و در نتیجه آن حقوق هسته ای ایران از جمله برنامه غنی سازی مورد شناسایی قرار گرفت و از طرف دیگر ایران نیز اقدامات اعتمادسازی را اتخاذ خواهد کرد.

عراقچی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران چه بر اساس اعتقادات اسلامی و چه بر اساس دکترینهای امنیتی خود نیازی به سلاح هسته ای ندارد و برنامه هسته ای آن نیز ماهیت صلح آمیز دارد، افزود: با این حال همواره این آمادگی را داشته و دارد تا ابهامات موجود را با توجه به گامهای متقابل طرف دیگر رفع نماید. معاون وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت عزم جدی طرفین برای اجرای توافقات متقابل با هدف حصول به توافق جامع تأکید کرد و اظهار داشت تحریمها غیر سازنده بوده و باید برداشته شوند.

عراقچی در خصوص سوریه نیز بر راهکارهای سیاسی و مذاکراتی و راه حل سوری-سوری تأکید کرد و به نقش سازنده ایران در این خصوص اذعان کرد.

وزیر امور خارجه هلند نيز با ابراز خرسندی از این دیدار، حمایت کامل دولت هلند از توافق ژنو را اعلام و اظهار داشت هلند برای اجرای این توافقات در اتحادیه اروپا سهم مثبت خود را ایفا خواهد کرد.

تیمرمانس با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات دوجانبه با ایران، افزود هلند علاقه مند به گسترش روابط و تعاملات با ایران است.

وی در خصوص سوریه نیز بر ضرورت حضور ایران در مذاکرات مربوطه تأکید نمود. در این دیدار طرفین همچنین آخرین وضعیت روابط دوجانبه را مرور کرده و بر ضرورت رفع مشکلات و کاستیهای موجود تأکید کردند.

گفتنی است عراقچی ریاست هیئت ایرانی را در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاحهای شیمیایی که در لاهه هلند در حال برگزاری است، بر عهده دارد.
 

کد N6217

وبگردی