آفتاب

انتقاد بروجردی از دادن مصونیت قضایی به نیروهای آمریکایی در افغانستان

انتقاد بروجردی از دادن مصونیت قضایی به نیروهای آمریکایی در افغانستان

فتنه مذهبی در منطقه یک توطئه استعماری است که ورای آن منافع دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی را تامین خواهد کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دشمنان اسلام و ملت‌های مسلمان علاقه‌مند نیستند روابط کشورهای اسلامی در این منطقه حساس، مناسباتی دوستانه و برادرانه باشد و همواره با اشکال گوناگون سعی در ایجاد خلل در این مناسبات دارند.

به گزارش ایلنا، علاالدین بروجردی صبح امروز در دیدار با رییس مجلس ایالت خیبرپختوانخواه پاکستان و هیات همراه با بیان اینکه در مناسبات تهران- اسلام آباد صفحه جدیدی از همکاری‌ها و مناسبات دوستانه گشوده شد گفت: تهران برای گسترش روابط همه جانبه برادرانه با پاکستان هیچگونه محدودیتی قائل نیست و گسترش روابط فیمابین یک سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی دربخش دیگری از سخنان خود روابط دوستانه ایران و پاکستان را ظرفیت بزرگی برای جهان اسلام خواند.

وی دامن زدن به اختلافات مذهبی را از جمله مهم‌ترین ترفندهای دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: فتنه مذهبی در منطقه یک توطئه استعماری است که ورای آن منافع دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی را تامین خواهد کرد.

بروجردی در ادامه نقش و وظیفه علما و نخبگان جهان اسلام را در خنثی ساختن این توطئه استکباری بسیار مهم برشمرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه دادن حق مصونیت قضایی به نیروهای آمریکایی در افغانستان نقض حقوق ملت و حاکمیت ملی این کشور است تاکید کرد: ملت افغانستان هیچگاه سلطه بیگانگان را نخواهد پذیرفت.

در این دیدار اسد قیصر، رییس مجلس ایالت خیبر پختوانخواه پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بر اهمیت گسترش روابط دوستانه فیمابن برای دولت و ملت پاکستان گفت: در فضای کنونی منطقه، همکاری ایران و پاکستان می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکلات جهان اسلام داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاریهای خود در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی- فرهنگی برخوردارند گفت: باید از تمام زمینه‌ها برای تقویت همکاریهای فیمابین بهره گرفت.

مولانا لطفل الرحمان، عضو مجلس ایالتی خیبر پختوانخواه در این دیدار گفت: باید با همفکری و همکاری دو کشور ایران و پاکستان به مقابله با چالش‌های پیش روی جهان اسلام رفت.

وی افزود: اختلافات و درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی میان مسلمانان بیش از همه به سود دشمنانان ملت‌های مسلمان است.

کد N5027

وبگردی