آفتاب
رئیس مجلس خبرگان رهبری:

مرحوم عسگر اولادی سیاسی بود،اما سیاسی‌کار نبود

مرحوم عسگر اولادی سیاسی بود،اما سیاسی‌کار نبود

آقای عسگراولادی مسلمان انقلابی بود نه انقلابی مسلمان. امام (ره) نیز بر این مساله تاکید داشتند که باید مسلمان انقلابی باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوابق و ویژگی‌های مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی گفت: آقای عسگراولادی مسلمان انقلابی بود نه انقلابی مسلمان.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مهدوی کنی در جمع اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و ستاد برگزاری مراسم ارتحال مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی به خصوصیات اخلاقی آن مرحوم اشاره کرد و گفت: عسگراولادی علاوه بر دیانت و تعبد احساس مسئولیت نسبت به دیگران داشت.

وی افزود: مرحوم عسگراولادی در زندان نیز چنین بود و برای حفظ جوان‌ها تلاش می‌کرد. در سخنرانی‌ها، رفتار، استراتژی و گفتار به دنبال این بود که جامعه را به اهداف عالی دعوت کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "آقای عسگراولادی به دنبال رساندن دیگران به سوی مسیر صحیح بود"، اظهار کرد: وی سیاسی بود اما سیاسی‌کار نبود و این مساله مهمی است که سیاسی‌کاری غیر از سیاسی بودن دینی است.

مهدوی کنی ادامه داد: آقای عسگراولادی مسلمان انقلابی بود نه انقلابی مسلمان. امام (ره) نیز بر این مساله تاکید داشتند که باید مسلمان انقلابی باشیم.

کد N4992

وبگردی