آفتاب

ابراهیمی و فلتمن در نشست ژنو۲ میانجی‌گری می‌كنند

ابراهیمی و فلتمن در نشست ژنو۲ میانجی‌گری می‌كنند

فلتمن و ابراهیمی در چارچوب فراهم کردن مقدمات نشست ژنو۲ و تشکیل دولت انتقالی در سوریه، مسئولیت گفت‌وگو با دولت و معارضان سوری را عهده‌دار خواهند شد.

منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند که «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل و فصل اختلاف‌ها میان دولت سوریه و مخالفان، میانجی‌گری خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه «الحیات» نوشت که فلتمن و ابراهیمی در چارچوب فراهم کردن مقدمات نشست ژنو۲ و تشکیل دولت انتقالی در سوریه، مسئولیت گفت‌وگو با دولت و معارضان سوری را عهده‌دار خواهند شد.

این منابع همچنین اعلام کردند که توافق واشنگتن و مسکو درباره کنفرانس ژنو ۲، شامل دعوت از وزرای خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت و حدود ۲۵ وزیر خارجه دیگر است.

به این ترتیب، در روز نخست نشست ژنو ۲ که ۲۲ ماه ژانویه آینده برگزار می‌شود، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، اخضر ابراهیمی، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «ولید المعلم» وزیر خارجه روسیه و نماینده دولت این کشور و «ریاض سیف» یا «احمد جربا» به عنوان نماینده مخالفان سوری سخنرانی خواهند کرد.

در روز دوم نشست نیز طرفین درگیر در سوریه با یکدیگر مذاکره کرده و دیدارهای جداگانه‌ای را با فلتمن و ابراهیمی انجام می‌دهند که در صورت توافق، فلتمن نتایج را به سازمان ملل گزارش می‌کند.

کد N4905

وبگردی