آفتاب
بروجردی:

سنایی تنها فرد مسلط به زبان روسی در گزینه های تصدی سفارت روسیه است

سنایی تنها فرد مسلط به زبان روسی در گزینه های تصدی سفارت روسیه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حمایت از استعفای سنایی از سمت نمایندگی مردم نهاوند برای احراز پست سفیرایران در روسیه گفت: از میان مجموعه نیروهای وزارت امور خارجه که می توانند نامزد سفارت روسیه باشند، تنها آقای سنایی به زبان روسی مسلط است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جریان بررسی استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از سمت نمایندگی در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علاءالدین بروجردی به نمایندگی از سنایی به بیان دلایل استعفای وی پرداخت.

وی گفت: ما تا امروز با خروج نمایندگان از مجلس برای حضور در سطح وزارت در کابینه موافقت نکردیم، اما گاهی منافع ملی حکم می کند که تصمیماتی را به صورت خاص اتخاذ کنیم.

بروجردی با اشاره به سابقه بیست ساله اش در وزارت امور خارجه گفت: در میان مجموعه نیروهایی که برای سفارت روسیه وجود دارد تنها یک فرد مسلط به زبان روسی است و آن هم آقای سنایی است.

وی ادامه داد: شناخت عمیق از کشور روسیه برای توفیق سفیر مهم است و شناخت سنایی از روسیه به حدی است که در نشستی که سالیانه توسط پوتین تشکیل می شود و تنها از حدود 20 نفر از افرادی که به مسائل روسیه آشنا هستند دعوت می شوند که در آن شرکت کنند، از جمهوری اسلامی نیز آقای سنایی دعوت می ش

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اعتماد مسئولان روسیه به سنایی تا حدی است که علی رغم اینکه اگرمان سفرای قبلی دو تا سه ماه طول می کشید که مورد موافقت قرار گیرد، اگرمان سنایی یکماهه مورد موافقت دولت روسیه قرار گرفت.

بروجردی تصریح کرد: د رحال حاضر دولت اگرمان آقای سنایی را به کشور روسیه ارائه داده، دولت روسیه هم موافقت کرده و رئیس جمهور هم خواستار موافقت مجلس با استعفای آقای سنایی و اعزام ایشان به مسکو است.

وی در پایان با توجه به موقعیت ویژه روسیه در معادلات منطقه ای و جهانی خواستار موافقت نمایندگان برای استعفای سنایی و اعزام وی به مسکو شد.

در پایان محمدرضا باهنر گفت: بر اساس این آئین نامه یا نماینده مستعفی و یا یک نفر به نمایندگی از وی می توانست در این جلسه صحبت کند، آقای سنایی تاکید داشتند که نمایندگان بدانند ایشان قصد داشتند شخصا از نمایندگان درخواست کنند تا با استعفایشان موافقت کنند، اما آئین نامه مجلس این اجازه را نمی دهد که ایشان هم در این باره صحبت کنند زیرا آقای بروجردی به نمایندگی از وی صحبت کرد.

کد N4679

وبگردی