آفتاب
رئیس جمهور اسبق لبنان مطرح کرد:

تاثیر مثبت توافق ایران و 1+5 بر بحران سوریه

تاثیر مثبت توافق ایران و 1+5 بر بحران سوریه

رئيس جمهور اسبق لبنان با اشاره به توافق هسته اي كشورمان با مجموعه كشورهاي 5+1، اين توافق را تحول بزرگي در منطقه و جهان ارزيابي كرد و اظهار داشت:اين توافق بر كشورهاي منطقه از جمله بحران سوريه تاثیر مثبت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امين جميل رئيس جمهور اسبق و رئيس حزب كتائب لبنان به همراه سجعان غزي نائب رئيس حزب، سليم الصايغ وزير سابق و عضو دفتر سياسي حزب و ويكتور الكك مشاور خود، با حضور در اقامتگاه سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت و شركت در ضيافت شام اختصاصي غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان، در خصوص تحولات داخلي لبنان، روابط دوجانبه و تحولات منطقه اي و بين المللي گفتگو كرد.

امين جميل در اين ملاقات ضمن تسليت مجدد به خانواده شهدا و مجروحين انفجار دو هفته گذشته مقابل سفارت و محكوم كردن اين اقدام جنايتكارانه، به شرايط حساس منطقه و لبنان اشاره كرد و بر ضرورت تقويت همكاري هاي دوجانبه تاكيد ورزيد.

رئيس جمهور اسبق لبنان با اشاره به توافق هسته اي كشورمان با مجموعه كشورهاي 5+1، اين توافق را تحول بزرگي در منطقه و جهان ارزيابي كرد و اظهار داشت اين توافق بيانگر آن است كه منطقه دچار تحول جديدي شده و فصل جديدي در روابط ميان كشورهاي منطقه و جهان گشوده شده است.

رئيس حزب كتائب لبنان با تاكيد بر تاثيرات مثبت اين توافق بر كشورهاي منطقه از جمله بحران سوريه اظهار داشت: حزب كتائب لبنان همواره برضرورت اهتمام به راه حل مسالمت آميز بحران سوريه تاكيد داشته و اعلام كرده است كه بحران سوريه تنها از طريق مسالمت آميز و ديپلماتيك قابل حل است.

امين جميل توجه به وضعيت داخلي لبنان را از مهمترين اولويت هاي حزب كتائب برشمرد و اظهار داشت، در خصوص توافق جمهوري اسلامي ايران با مجموعه 5+1 آنچه كه براي ما بيش از همه حائز اهميت است، استفاده از اين فضاي جديد منطقه اي و بين المللي براي حل مشكلات داخلي لبنان است. لبنان اكنون در بعد سياسي با مشكلاتي مواجه بوده و حضور بيش از يك ميليون آواره سوري در خاك لبنان، اين مشكلات را دوچندان كرده است.

وي با اشاره به نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در منطقه ابراز اميدواري كرد توافق هسته اي جمهوري اسلامي ايران در ژنو تاثيرات مثبت خود را در صحنه داخلي لبنان برجاي گذارد.

غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تشريح جزئيات و دستاوردهاي توافق هسته اي كشورمان با مجموعه 5+1 اظهار داشت: بدون شك اين توافق تاثيرات مثبتي در راستاي حل مشكلات كشورهاي منطقه از جمله سوريه و لبنان خواهد داشت.

سفير جمهوري اسلامي ايران با تاكيد مجدد بر اصول و مبادي ثابت جمهوري اسلامي ايران مبني بر حمايت قاطع از ثبات و استقرار كشورهاي منطقه خصوصا لبنان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران گام هاي مهمي را در راستاي تقويت روابط و حسن همجواري با كشورهاي منطقه برداشته و توافق هسته اي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي 5+1 نه تنها هيچگونه ضرري را متوجه كشورهاي منطقه نخواهد كرد، بلكه فضاي جديدي را براي تقويت روابط منطقه اي فراهم ساخته است.

کد N4595

وبگردی