آفتاب
یک فعال حقوق بشر :

بحرین فقط تحت فشار آمریکا و انگلیس زندانیان سیاسی را آزاد می کند

بحرین فقط تحت فشار آمریکا و انگلیس زندانیان سیاسی را آزاد می کند

یک فعال حقوق بشر اروپایی که از نزدیک تحولات بحرین را پیگیری می کند اعلام کرد که حکومت آل خلیفه فقط در صورتی که از سوی انگلیس و آمریکا تحت فشار قرار بگیرد زندانیان سیاسی را آزاد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "بیل مارکزاک" با اعلام این مطلب گفت : برای مثال "نبیل رجب" به عنوان یکی از معروفترین زندانیان سیاسی بحرین، دو سوم از مدت زمان محکومیت خود را در زندان سپری کرده و بر اساس قانون می تواند آزاد شود، اما با این وجود، حکومت بحرین از آزاد کردن وی خودداری می کند.

به گفته این فعال حقوق بشر، نه تنها نبیل رجب، بلکه دیگر فعالان سیاسی دربند حکومت آل خلیفه نیز تا زمانی که آمریکا و انگلیس بر منامه فشار نیاورند، از زندان آزاد نمی شوند.

این در حالی است که عفو بین الملل خواستار آزادی نبیل رجب شده است.

مارکزاک با اشاره به اینکه در روز جمعه گذشته دو سوم از مدت زمان زندانی نبیل رجب به پایان رسیده گفت : آزاد نشدن نبیل رجب در روز جمعه این نکته را روشن کرد که زندانی کردن او بر اساس عدالت و قانون نبوده بلکه هدف اصلی از این امر ساکت کردن وی بوده است.

به گزارش مهر، نبیل رجب تنها زندانی سیاسی بحرین نیست، بلکه از زمان آغاز انقلاب مردمی در این کشور از فوریه 2011 تا کنون تعداد زیادی از معترضان به نظام حکومتی این کشور بازداشت و به صورت غیرقانونی به زندان محکوم شده اند.

 

 

 

کد N4527

وبگردی