آفتاب

سفارتخانه‌های انگلیس وکانادا در لیبی تا اطلاع ثانوی بسته شد

سفارتخانه‌های انگلیس وکانادا در لیبی تا اطلاع ثانوی بسته شد

همشهری آنلاین: سفارتخانه‌های انگلیس وکانادا در لیبی به دلیل اعتصاب کارکنان این سفارتخانه‌ها که از سوی گردان‌های مسلح غیر قانونی شهر ˈزنتانˈ تهدید به قتل شده بودند تعطیل شد

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
سفارتخانه‌های انگلیس وکانادا در لیبی به دلیل اعتصاب کارکنان این سفارتخانه‌ها که از سوی گردان‌های مسلح غیر قانونی شهر ˈزنتانˈ تهدید به قتل شده بودند تعطیل شد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری الشرق الاوسط، سفارت انگلیس در لیبی اعلام کرد عملیات صدور ویزا شامل این تعطیلی نمی‌شود و صدور ویزا از طریق دفتر وابسته به سفارت در شهر ˈواحاتˈ در لیبی ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری الشرق الاوسط افزود: تعطیلی سفارتخانه‌های انگلیس وکانادا در لیبی به دلیل اعتصاب کارکنان این سفارتخانه‌ها که از سوی گردان های مسلح غیر قانونی شهر ˈزنتانˈ تهدید به قتل شده بودند صورت گرفت.

طبق قطعنامه های 27 و53 کنگره ملی لیبی قرار بود گردان های مسلح یاد شده از شهر طرابلس خارج شوند اما به رغم نابسامانی های پایتخت از نیمه نوامبر کنونی، هنوز این عمل صورت نگرفته است.

مردم لیبی در پی سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور این کشور همچنان بدنبال برقراری ثبات وامنیت هستند اما از آن رخداد تاکنون این کشور به جای بدست آوردن ثبات، به صحنه نبرد شبه نظامیانی تبدیل شده که هراز چندگاه خواسته خود را بر حاکمیت حکومت موقت نیز تحمیل می‌کنند.

کد N4304

وبگردی