آفتاب
پنتاگون خبر داد:

عربستان و امارات به دنبال خرید 10.8 میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا هستند

عربستان و امارات به دنبال خرید  10.8 میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا هستند

وزارت دفاع آمریکا (پینتاگون) از تصمیم عربستان سعودی و امارات برای عقد قراردادهایی با واشنگتن برای خرید تسلیحات نظامی به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون با انتشار این خبر در وبسایت خود می نویسد : عربستان سعودی و امارات اعلام کرده اند که به دنبال عقد قراردادی به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون دلار با امریکا برا خرید موشک های پیشرفته و دیگر تسلیحات نظامی هستند.

بر اساس این گزارش، قراردادی که عربستان با آمریکا در این رابطه امضا می کند بالغ بر شش میلیارد و 800 میلیون دلار بوده و امارات نیز در قراردادی به ارزش چهار میلیارد دلار اقدام به خرید تسلیحات آمریکایی خواهد کرد.

در اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی پنتاگون اعلام کرده بود که قصد فروش موشک و بمب های پیشرفته نفوذ کننده در تاسیسات زیرمینی، به عربستان و امارات به ارش 11 میلیارد و 800 میلیون دلار را  دارد.

بر اساس اعلام پنتاگون، عربستان قصد خرید یک هزار بمب نفوذ کنده در اهداف زیر زمینی از نوع GBU-39 را داشته و امارات نیز پنج هزار بمب GBU-39/B را از آمریکا خریداری خواهند کرد.

بر اساس اعلام پنتاگون، کنگره آمریکا از طرق آژانس همکاری های دفاع و امنیت در جریان این قراردادها قرار گرفته است.

آمریکا در سال های اخیر با دامن زدن به پروه ایران هراسی، توانسته میلیاردها دلار تسلیحات به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بفروشد و در گزارش جدید پنتاگون نیز آمده که این قراردادهای جدید با هدف مقابله عربستان و امارات با تهدیدهای منطقه ای به امضا می رسند.

 

کد N4106

وبگردی