آفتاب
بشار اسد:| 124834

حمایت عربستان از تروریست‌ها حل بحران سوریه را به تأخیر می‌اندازد

حمایت عربستان از تروریست‌ها حل بحران سوریه را به تأخیر می‌اندازد

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که چیزی وجود ندارد تا بتوان بر سر آن در ژنو به توافق رسید زیرا برخی این توهم را دارند که دولت سوریه برای تحویل قدرت به مخالفان به ژنو می‌رود.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد که حمایت عربستان و دیگر کشور‌ها از گروه‌های تروریستی باعث تاخیر در حل بحران سوریه می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از النشره، اسد در دیدار با هیاتی از رهبران احزاب در کشورهای عربی گفت که تا زمانی که عربستان از تروریسم حمایت می‌کند و تا زمانی که اعزام تکفیری‌ها و ارسال پول و سلاح به گروه‌های مسلح در سوریه ادامه پیدا می‌کند، جنگ در این کشور ادامه دارد.
اسد تصریح کرد کرد که کشورش در معرض جنگ بزرگی قرار گرفت و در مرحله نخست ایستادگی کرد و پس از آن به مرحله پیروزی بر دشمنان رسید.
وی افزود که سوریه این پیروزی‌ها را مرهون هم‌پیمانان خود از جمله روسیه است زیرا این کشور از منافع خود دفاع می‌کند و رهبران روس بر این باور هستند که حمایت از سوریه نه فقط دفاع از دمشق بلکه دفاع از مسکو است.
رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه گفت که عربستان سعودی و دیگر طرف‌های تاثیرگذار منطقه‌ای به شدت از تروریسم حمایت می‌کنند و همین‌ها ده‌ها هزار تکفیری را وارد سوریه کردند، همچنین مشکل نفوذ اعضای القاعده از طریق عراق به سوریه نیز وجود دارد.
وی افزود که توقف حمایت عربستان سعودی از تروریست‌ها در سوریه نقش تعیین کننده‌ای در پایان بحران دارد.
اسد تاكید كرد که بعید است بتوان به زودی برای بحران سوریه راه حل واقعی پیدا کرد و تا زمانی که اعزام افراد مسلح و ارسال سلاح و پول به گروه‌های مسلح از مرزهای سوریه ادامه پیدا کند، دولت این کشور دست از تعقیب آن‌ها بر نمی‌دارد و هیچ کس در جهان نمی‌تواند جلوی دفاع از کشور را بگیرد.
رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد که چیزی وجود ندارد تا بتوان بر سر آن در ژنو به توافق رسید زیرا برخی این توهم را دارند که دولت سوریه برای تحویل قدرت به مخالفان به ژنو می‌رود.
وی با تمسخر مخالفان سوری گفت اگر آن‌ها قدرت را می‌خواهند به سوریه بیایند تا دمشق قدرت را به آن‌ها تحویل دهد.
اسد در این دیدار نسبت به گسترش فکر وهابی تکفیری در جهان عرب نیز هشدار داد.

کد N3834

وبگردی