آفتاب
معاون وزیر دفاع روسیه:

حضور هزاران تروریست اروپایی در سوریه/ اوضاع شرق دریای مدیترانه همانند بشکه باروت است

حضور هزاران تروریست اروپایی در سوریه/ اوضاع شرق دریای مدیترانه همانند بشکه باروت است

معاون وزیر دفاع روسیه با اشاره به نگرانی مسکو از افراد مسلحی که از اروپا به سوریه رفته اند، وضعیت شرق دریای مدیترانه را به بشکه باروت تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، آنتونی آنتونف تاکید کرد: مسکو نگرانی خود را از هزاران فرد مسلحی که در سوریه با گذرنامه های اروپایی می جنگند ابراز می کند، زیرا هر تروریستی عنصری نامطلوب است.شرکای اروپایی آیا خواستار بازگشت این افراد مسلح از سوریه به کشورهای متبوعشان هستند این موضوع سبب بی ثباتی اروپا می شود.

معاون وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: بر اساس اطلاعات ما بسیاری از افراد مسلح در سوریه می جنگند  و برخی از آنها نمی دانند در کدام کشور می جنگند و برای تحقق چه هدفی می جنگند و آنها مزدور هستند و پول می گیرند.

آنتونف تاکید کرد: روسیه پس از شلیک موشک از سوی اسرائیل در دریای مدیترانه در اوایل سپتامبر گذشته آماده هر سناریویی بود.اوضاع در شرق دریای مدیترانه همانند یک بشکه باروت است و هر اقدام کورکورانه ای ممکن است به بی ثباتی منطقه ای و بین المللی منجر شود.

از سوی دیگر منابع بلغاری اعلام کردند: بلغارستان برای جلوگیری از عبور آوارگان سوری به این کشور کار ساخت دیواری را به طول 33 کیلومتر و ارتفاع 3 متر در مرزهای خود با ترکیه شروع کرده است.

کد N3371

وبگردی