آفتاب
حجت الاسلام مغیثی:

توافق در مذاکرات ژنو پایان کار نیست

توافق در مذاکرات ژنو پایان کار نیست

نهاوند-خبرگزاری مهر: امام جمعه نهاوند گفت: توافق در مذاکرات ژنو پایان کار نیست و ایران اسلامی باید حرکت پیشرفت خود را با قدرت ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های با شکوه نماز جمعه شهر نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: توافق در مذاکرات هسته ای و مجبور کردن دشمن در پذیرفتن حق و حقوق هسته ای ایران جای تقدیر و تشکر دارد اما نباید به دشمن خصوصا رژیم صهیونیستی و آمریکا اعتماد کرد.

مغیثی گفت: حرکات و حرفهای دشمنان این نظام اسلامی بعد از توافق در مذاکرات جای تأمل و حساسیت دارد و باید مسئولین کشور با قدرت و تمام توان راه توسعه و پیشرفت کشور را بدون در نظر گرفتن برخوردهای دوگانه غرب ادامه دهند.

وی افزود: آمریکا در منطقه خاورمیانه چند هدف مختلف را دنبال می کند که اول حفظ موجودیت و قدرت رژیم صهیونیستی، دوم فروش اسلحه و تسهیلات نظامی به کشورهای منطقه خاورمیانه، سوم جلوگیری از گسترش و نفوذ اسلام و چهارم تضعیف مسلمان است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: در تمام اهداف آمریکا در منظقه آسیا و خاورمیانه ایران اسلامی مخالف و مانع است به همین سبب تا وقتی آمریکا به دنبال تحقق اهداف شیطانی خود در این منطقه است ملت و کشور ایران نمی توانند به آمریکا اعتماد و اطمینان کنند.

عباسعلی مغیثی بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی هدفی را مشخص می کنند و اگر در رسیدن به هدف مذکور با مشکل روبرو شوند مسیر خود را تغییر می دهند تا توان کشورهای مسلمان تضعیف و نابود شود که نمونه اخیر آن در کشور سوریه مشخص است.

مغیثی گفت: آمریکا با هدف سرنگونی دولت اسد و تغییر در حکومت کشور سوریه گروه های وهابی و سفلی را به کشور سوریه فرستاد و با تجهیز آنها و حمایت از اقدامات خرابکارانه و کشتار وحشیانه مردم سعی در برکناری اسد داشت اما بعد از دوسال هنگامی که دید موفق نمی شود حکومت مردمی اسد را سرنگون کند رویکرد خود را تغییر داد  و تمام تأسیسات صنعتی، اقتصادی و زیر بنایی کشور سوریه را نابود کرد.

وی در ادامه با توجه به روز مجلس و جایگاه ویژه و حساس مجلس در تصمیم گیری ها و قانون گذاری کشور و وظیفه سنگین نمایندگان مجلس جهت حفظ نظام و دستاوردهای آن گفت: مرحوم سید حسن مدرس از چهره‌های ماندگار  در تاریخ ایران و مجلس ملی است.

امام جمعه شهر نهاوند گفت: نوع زندگی و عملكرد  مدرس می‌تواند برای همه اقشار جامعه الگو و سرمشق باشد .

مغیثی افزود: این عالم متعهد و مسئولیت شناس در یكی از برهه‌های بسیار سخت و در عین حال حساس و سرنوشت ساز تاریخ ایران و در شرایطی كه آحاد مردم در نتیجه حاكمیت زمامداران بی كفایت و مستبد داخلی و نفوذ و دخالت بیگانگان استعمارگر خارجی با انواع مشكلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... دست به گریبان بودند، به دفاع از استقلال كشور و ارزش‌های فرهنگی و حقوق پایمال شده مردم پرداخت.

وی گفت: مدرس در نهایت با نثار جان خود از تحقق اهداف و نقشه‌های شوم بیگانگان و ایادی مزدور آنان جلوگیری کرد.

کد N3260

وبگردی