آفتاب

خصومت ورزی دولت کانادا با ایران ادامه دارد

خصومت ورزی دولت کانادا با ایران ادامه دارد

وزیر خارجه کانادا در حمایت از رژیم صهیونیستی که صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد، برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست ، شب گذشته رافی باراک سفیر رژیم صهیونیستی در کانادا در کنفرانس مرکز اسرائیل و امور یهودیان که به میزبانی جان بیارد وزیر خارجه کانادا برگزار شده بود، حضور یافت.

وی در این کنفرانس درباره توافق هسته ای اخیر بین ایران و گروه 1+5 گفت: همانطور که نخست وزیر من گفته است این یک توافق تاریخی نبوده، بلکه یک اشتباه تاریخی است.

این مقام صهیونیست در ادامه گفت ما از پنج جهت درباره ایران نگران هستیم که به گفته وی عبارت است از برنامه هسته ای، موشک های دوربرد، حمایت از دولت سوریه و آنچه که وی به زعم خود حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر خواند.

باراک در ادامه گفت ما نگرانیم که چرا قدرت های جهانی به ایران اجازه ادامه غنی سازی را داده اند و نمی دانیم خط قرمزهای آنها چیست.

جان بیارد وزیر خارجه کانادا که اخیرا توسط سازمان ملل به خاطر حمایت هایش از رژیم اسرائیل مورد تشویق قرار گرفته است و همواره سیاست های ضد ایرانی در راستای اهداف رژیم صهیونیستی را دنبال می کرده است در این کنفرانس در اظهاراتی مشابه اظهارات سفیر رژیم اسرائیل درباره توافقنامه هسته ای اخیر ابراز بد بینی کرده و گفت: ما کشوری هستیم که نه تنها نگران برنامه هسته ای ایران هستیم، بلکه نگران نقض حقوق بشر در ایران هم هستیم.

در این کنفرانس، شیمون فوگل رئیس مرکز صهیونیستی مذکور و مارک دوبویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع و دموکراسی واشنگتن که ارتباط نزدیکی با صهیونیست ها دارد ، اظهارات مشابهی را بیان کردند.

فوکل در بخشی از اظهاراتش از دولت کشورش کانادا خواست تا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند.

شایان ذکر است مقامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از دسترسی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای تلاش های زیادی را کردند که ناموفق بودند و موجب انزوای بیشتر آنها شد.

 

کد N3073

وبگردی