آفتاب

دیدار با فرماندهان جنگ در سرزمین عشق/ نوبت به شهید شیرودی رسید

دیدار با فرماندهان جنگ در سرزمین عشق/ نوبت به شهید شیرودی رسید

دستیار کارگردان مجموعه "در سرزمین عشق" که به کارگردانی رضا میرکریمی به زندگی و مبارزات چند فرمانده بزرگ دوران دفاع مقدس می‌پردازد، این مجموعه را فرصت خوبی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با شهدای جنگ دانست.

امیر مهران مدیر ساخت انیمشین "سرزمین عشق" و دستیار اول رضا میرکریمی کارگردان این مجموعه درباره استفاده از تکنیک کمیک موشن برای ساخت این مجموعه مستند به خبرنگار مهر گفت: به‌کارگیری این تکنیک نوع خاصی از هنر انمیشین است که انمیشین صرف محسوب نمی‌شود ولی عنوان دیگری هم نمی‌توان بر آن گذاشت. شیوه کار ما در مجموعه "سرزمین عشق" همراهی انیمشین و نوعی خاص از روایت مستند است که کمیک موشن نام گرفته است.

وی در پاسخ به این که چگونه وجه مستند "سرزمین عشق" محقق می‌‌شود؟ گفت: اصل قصه، روایت زندگی واقعی سرداران شهید است که همین امر وجه مستند مجموعه را شکل می‌دهد. ولی نوع تصویرسازی‌ها با فضاسازی غیر رئال که در کمیک موشن صورت می گیرد بسیار جذاب است به خصوص مخاطب نوجوان را راضی خواهد کرد.

مدیر ساخت انیمیشن " در سرزمین عشق" هدف از ساخت این مجموعه را آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و توضیح داد: هدف از ساخت مجموعه مستندهایی درباره سرداران شهید چمران، دوران،باکری، باقری، شیرودی و ... آشنایی مخاطب نوجوان و جوان با کسانی است در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی داشته اند و انتخاب تکنیک کمیک موشن در این سطح از کار برای اولین بار است که در "در سرزمین عشق" تجربه می‌شود.

مهران انتخاب این تکنیک را از سوی میرکریمی ابتکار نو و خلاقانه ای دانست و عنوان کرد: البته وقتی گفته می‌شود مخاطب اصلی این فیلم نوجوانان هستند به این معنا نیست که سایر گروه‌های سنی نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و یا دیدن فیلم‌هایی از این دست برای آنها جذاب نیست بلکه منظور این است که قطعا برای مخاطب نوجوان و جوان جذاب خواهد بود و این جذابیت با نگاه سینمایی رضا میرکریمی همراه است که به اعقاد من کلیت مجموعه را زیبا و دیدنی می‌کند. 

دستیار اول رضا میرکریمی در این پروژه دفاع مقدسی با اشاره به اینکه روایت زندگی سرداران شهید در 30 دقیقه پیش‌بینی شده است، بیان کرد: این مدت زمان می‌تواند تلنگری برای مخاطب نوجوان و جوان ایرانی باشد تا با تاریخ معاصر خود بیش از پیش آشنا شود به خصوص اینکه دیدن فیلم‌هایی از این دست با این نوع گرافیک برایشان جذاب هم هست. من فکر می‌کنم این آثار در نوع تفکر و نگاه به زنگی جوانان نیز تاثیر خواهد گذاشت و تمام تلاش گروه هم همین بوده که به این نقطه برسند.

این انیماتور در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که تکنیک کمیک موشن در هنر تصویر ایران سابقه طولانی ندارد، گفت: به‌کارگیری هنر انمیمشن به صورت کمیک موشن در هنر تصویر ایران سابقه طولانی ندارد به همین دلیل فکر می کنم پس از رونمایی از "در سرزمین عشق" اتفاق های خوبی در این عرصه خواهد افتاد.

وی در پایان درباره مراحل تولید این مجموعه مستند گفت: در حال حاضر مستند شهید چمران به پایان رسیده است و مستند شهید دوارن هم در مرحله صداگذاری و میکس نهایی صدا است. ساخت این پروژه به شکل موازی پیش می رود و قرار است بعد از مستند شهید دوران ساخت مستند شهید شیرودی را آغاز کنم همچنین اتودهای اولیه ساخت مستندهای شهید باقری و شهید باکری در حال انجام است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری به پایان برسد.

مجموعه مستند "در سرزمین عشق" محصول سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری است و درباره فرازهایی از زندگی شهید مصطفی چمران، شهید عباس دوران، شهید علی اکبر شیرودی، شهید حسن باقری، شهید مهدی باکری، شهید حسین خرازی و شهید ابراهیم همت ساخته می‌شود و هر یک از این پرتره ها 25 تا 95 درصد پیشرفت تولید داشته‌اند.

کد N2988

وبگردی