آفتاب

مجری زن گفت وگو با رئیس جمهور: روند سوالات را خود ما طراحی کردیم/ روحانی به آمار کاملا تسلط داشت

مجری زن گفت وگو با رئیس جمهور: روند سوالات را خود ما طراحی کردیم/ روحانی به آمار کاملا تسلط داشت

جام جم با ندا سپانلو به عنوان یکی از مجریان برنامه گزارش صدمین روز دولت یازدهم درباره این مصاحبه گفت وگویی کرده که اهم آن به شرح زیر است:

*از چند روز قبل از برنامه به من خبر دادند و از همان زمان در جریان کار قرار گرفتم و خودم را آماده کردم. مباحث اصلی در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاست خارجی و... مشخص بود و هر کدام از ما مجریان بر اساس این اطلاعات و رئوس مطالب، سوالات را طراحی کردیم. در واقع آنچه شما در برنامه دیدید به لحاظ ادبیات، نوع سوالات به شخص مجری برمی‌گشت. مثلا ما می‌دانستیم که آقای روحانی قصد دارد درباره یارانه‌ها، مسکن مهر، اقدامات دولت در صد روز نخست، تامین دارو و مواردی از این دست توضیح بدهد، اما این‌که چطور این موضوعات مطرح شود و درباره هر موضوعی چه مباحتی مورد بررسی قرار بگیرد، درباره چه مسائلی بیشتر سوال بپرسیم و تاکید بیشتری داشته باشیم یا روند سوالات به چه شکل باشد خود ما طراحی کردیم.

چرا در گفت‌وگو با دکتر روحانی از چالش با ایشان پرهیز کردید؟

برای این‌که این برنامه کاملا گزارشی بود و آقای روحانی قرار بود در تلویزیون عملکرد صدروزه دولت یازدهم را به اطلاع مردم برساند.ضمن این‌که حجم آمار و اطلاعات و زمان محدود برنامه اجازه چالش و بحث را به ما نمی‌داد؛ اما با همه اینها در مواردی مانند تعارض بین ادامه اجرای طرح مسکن مهر با تورم و نقدینگی ابهاماتمان را از ایشان پرسیدیم.

دست شما برای طرح سوالات باز بود یا همه آنها با هماهنگی قبلی طرح شده بود؟

نقطه قوت و ارزشمند درباره گفت‌وگو با آقای روحانی این بود که یک گزارش مدون و تنظیم شده از عملکرد صد روزه در دولت تهیه شده بود و به عبارتی قرار نبود مباحث این برنامه فی‌البداهه مطرح شود که ما بخواهیم یا نخواهیم از قبل با ایشان هماهنگ کنیم. گزارش عملکرد صد روزه نخست دولت یازدهم به صورت کامل توسط دولت آماده شده بود و همه جزئیات به صورت دقیق و کارشناسی شده در این گزارش ذکر شده بود.

به همین دلیل آقای روحانی همه مطالب و آمارها را از حفظ بودند؟

من تا به حال مصاحبه‌های زیادی با مسئولان داشتم، اما واقعیت این است که آقای روحانی از معدود کسانی بود که وقتی با ایشان صحبت می‌کردم به این نتیجه رسیدم که چیزی را از حفظ نکرده‌اند، بلکه همه مسائل را فهم و درک کرده‌اند. تفاوت زیادی هست بین کسی که اطلاعات و آمار را حفظ می‌کند با کسی که برای جایگاه هر کدام تحلیل دارد و با قیاس کردن، به درک و شناخت کافی از اعداد و آمار رسیده است. به نظرم آمار و ارقامی که دکتر روحانی مطرح می‌کردند کاملا در ذهن ایشان روشن بود و ایشان در طول جلسات کاری و بررسی‌ها به این آمارها تسلط پیدا کرده‌‌اند.

/27212

 

کد N2595

وبگردی