آفتاب

هشدار وزارت بهداشت در پی تشدید آلودگی هوا؛ بیماران قلبی، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند

هشدار وزارت بهداشت در پی تشدید آلودگی هوا؛ بیماران قلبی، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند

با افزایش آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ مانند اصفهان و اراک، وزارت بهداشت از بیماران قلبی، کودکان و سالمندان خواست از فعالیت سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رییس مرکز سلامت محیط و کار اعلام کرد با توجه به شرایط ناسالم هوا مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل بپرهیزند.

دکتر کاظم ندافی گفت: با توجه به گزارش واصله از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت 8 صبح امروز سه شنبه 5 آذر« شاخص کیفیت هوا 178 و آلاینده اصلی ذرات معلق (PM2.5) است.

او گفت: در این شرایط کیفیت هوا ناسالم تلقی می شود. مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان ازفعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار گفت: به مراکز بهداشتی درمانی تهران ابلاغ شده است که در این شرایط بیماری های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان محتمل است و باید برای افزایش بیماری های قلبی یا ریوی آمادگی لازم را داشته باشند.

۴۷۴۷

کد N2098

وبگردی