آفتاب
با انتقاد از مواضع غرب در خصوص اسد؛

سوریه از مشخص شدن زمان نشست ژنو2 استقبال کرد

سوریه از مشخص شدن زمان نشست ژنو2 استقبال کرد

منابع وابسته به وزارت خارجه سوریه ضمن استقبال از تعیین موعد برگزاری نشست ژنو2 از سوی دبیر کل سازمان ملل، مواضع غربی ها را درباره سرنوشت بشار اسد مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه از تعیین موعد برگزاری نشست ژنو از سوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل استقبال می کند.

این منبع بیان کرد: سوریه در قالب یک هیئت رسمی در نشست ژنو2 مشارکت می کند و دستورات بشار اسد و خواسته های ملت سوریه را دنبال می کند.

منبع سوری با اشاره مواضع خصمانه غربی ها درباره بشار اسد افزود: مواضع وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها و عوامل عرب آنها درباره اینکه بشار اسد در دوره انتقالی جایی ندارد ذکر این نکته را ضروری کرده است که استعمارگران باید بدانند که دوره استعمار به سر آمده است و آنها بهتر است از خواب بیدار شوند.

این منبع گفت: اگر آنها بر این خیال پردازی های خود اصرار می ورزند نیازی به حضور آنها در نشست ژنو2 وجود ندارد، زیرا ملت ما به احدی اجازه نمی دهد که حق انحصاری آن در تعیین سرنوشت و آینده کشور و رهبرانش را سلب کند.زیرا اساس نشست ژنو تحقق خواسته های ملت سوریه است نه منافع کسانی که قاتل مردم سوریه هستند.

این منبع سوری اعلام کرد: هیئت سوری که به ژنو می رود برای تحویل دادن قدرت به این منطقه نمی رود، بلکه به دنبال تحقق خواسته های ملت سوریه است.

کد N1964

وبگردی