آفتاب
وزیر دفاع :

نداجا از عناصر اصلی تامین امنیت خلیج‌فارس و دریای عمان است/ افزایش توان عملیاتی نیروی دریایی با زیردریایی فاتح

نداجا از عناصر اصلی تامین امنیت خلیج‌فارس و دریای عمان است/ افزایش توان عملیاتی نیروی دریایی با زیردریایی فاتح

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر حضور پرقدرت نیروی دریایی ایران در آب های بین لمللی و صیانت از حمل و نقل دریایی کشور گفت : نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده همواره پیام آور صلح و دوستی و حافظ امنیت پایدار در منطقه بوده است.

[div id='content-title']

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین دهقان ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی  ،ضمن گرامی داشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، با تاکید بر حضور پرقدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی و صیانت از حمل و نقل دریایی گفت : نیروی دریایی راهبردی ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، نشان داده از عناصر اصلی تامین کننده امنیت خلیج فارس و دریای عمان است .

[div id='default-content'] [div id='node-13193']

سردار دهقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که " هدف نیروی دریایی ساماندهی نیروی نظامی در تراز ملت و آرمان های نظام اسلامی است " خاطر نشان کرد : وزارت دفاع آمادگی دارد همچون گذشته ، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در رسیدن به یک تراز جهانی جهت حضور در آب های سرزمینی و آزاد یاری و پشتیبانی نماید .

وزیر دفاع گفت : وزارت دفاع به منظور پشتیبانی همه جانبه  از نیروهای دریایی ارتش و سپاه با ایجاد سازمان صنایع دریایی ،سرمایه گذاری های بسیار خوبی در این حوزه انجام داده است و بحمدالله امروز در شرایطی است که قادر است به نحو مطلوب ،  نیازمندی های آنان را تامین کند.

وی افزود : طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی ، سبک ، نیمه سنگین و سنگین ،  نظیر ناوچه های موشک انداز ذوالفقار ، ناوشکن پیشرفته جماران 2 ،  زیردریایی السابحات،  قائم ، میدجت و غدیر ، هواناودر کلاس های مختلف ، قایق های پرنده در کلاس های مختلف ، حوضچه های شناور در تناژهای  مختلف، بخشی از پشتیبانی های وزارت دفاع در این حوزه به شمار می رود .

وزیر دفاع ، طراحی و ساخت نخستین زیردریایی نیمه سنگین کشور با نام فاتح را از دیگر اقدامات وزارت دفاع در این حوزه  برشمرد و افزود : با الحاق این زیردریایی پیشرفته در آینده  به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی  برخواهد داشت .

سردار دهقان  در ادامه با ستودن رشادت های دریادلان نیروی دریایی در انهدام و محبوس کردن توان دریایی دشمن در جنگ تحمیلی افزود : ایجاد و برقراری امنیت در خلیج فارس و دریای عمان جهت مبادلات تجاری کشتی ها و نفت کش ها و تعامل با سایر کشورها از جمله تلاش های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس است .

سردار دهقان با اشاره به اهمیت فوق العاده دریا و منابع دریایی کشورمان تاکید کرد : فعال کردن ظرفیت های کشور در این حوزه می تواند در شکل گیری حماسه اقتصادی بسیار تعیین کننده باشد و نیروی دریایی قطعاً در این در این حوزه نیز تاثیرگذار است  .

وزیر دفاع در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و فداکار این نیرو  هفتم آذر ، روز نیروی دریایی را به فرمانده معظم کل قوا و  دریادلان نیروی پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران  تبریک گفت .

 

کد N1916

وبگردی