آفتاب
نماینده خلخال در نطق میان دستور:

با روند کاهش تدریجی تحریم‌ها، از رکود فعلی خارج می‌شویم

با روند کاهش تدریجی تحریم‌ها، از رکود فعلی خارج می‌شویم

رشد اقتصادی متوازن منوط به تخصیص عادلانه منابع و توجه ویژه به سرمایه‌گذاری از سوی بخش‌های دولتی عمومی و خصوصی در مناطق محروم است و دلیلی ندارد که با تمرکز غیرعادلانه سرمایه‌گذاری در مناطق توسعه یافته شاهد محروم‌تر شدن مناطق محروم و غنی‌تر شدن مناطق برخوردار باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: به تبع توافق به عمل آمده و روند کاهش تدریجی تحریم‌ها، قطعا از رکود فعلی خارج خواهیم شد لکن کاهش نرخ تورم فعلی نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق تیم اقتصادی دولت است.
به گزارش ایلنا، جلیل جعفری در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به دلیل توافق حاصل شده در مذاکرات ژنو، گفت: این پیشرفت منجر به استمرار حق غنی‌سازی در داخل کشور، کاهش تدریجی تحریم‌ها و آغاز روند فروپاشی ساختار تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی و منجر به خوشحالی ملت بزرگ ایران شد.
وی افزود: بدون شک چنانچه در ادامه مذاکرات از ظرفیت‌های موجود در این موافقتنامه به صورت هوشمندانه بهره‌برداری و از پتانسیل نخبگان هسته‌ای و سیاسی استفاده شود تمامی سوخت‌های مورد نیاز نیروگاه‌های اتمی و راکتورهای تحقیقاتی در داخل کشور تولید و چرخه کامل انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در کشور محقق می‌شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به تبع توافق به عمل آمده و روند کاهش تدریجی تحریم‌ها، قطعا از رکود فعلی خارج خواهیم شد لکن کاهش نرخ تورم فعلی نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق تیم اقتصادی دولت است.
وی تصریح کرد: رشد اقتصادی متوازن منوط به تخصیص عادلانه منابع و توجه ویژه به سرمایه‌گذاری از سوی بخش‌های دولتی عمومی و خصوصی در مناطق محروم است و دلیلی ندارد که با تمرکز غیرعادلانه سرمایه‌گذاری در مناطق توسعه یافته شاهد محروم‌تر شدن مناطق محروم و غنی‌تر شدن مناطق برخوردار باشیم.
نماینده مردم خلخال در مجلس در ادامه نطق خود از مسئولان دولتی خواستار افزایش سهم بخش کشاورزی از تسهیلات صندوق توسعه ملی، ضرورت افزایش سهم دولت در تامین هزینه‌های درمانی و همچنین لزوم اصلاح نظام حقوق و دستمزد شد و گفت: این‌ها از مواردی است که متاسفانه طی سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش، گفت: آیا باید همواره خبر سفر وزرا را از استان‌های توسعه یافته شنید؟ آیا باید اولین سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به یک استان کاملا برخوردار باشد؟ آیا جا ندارد که وزیر راه و شهرسازی از جاده‌های خاکی خلخال و کوثر بازدید کند؟ آیا وقت آن نیست که وزیر نیرو از پروژه‌های سدسازی این شهر نیز بازدید به عمل آورد؟
نماینده مردم خلخال در مجلس بیکاری گسترده با نرخ بیش از ۴۰ درصد به ویژه در میان جوانان تحصیلکرده، توسعه راه‌ها، توجه به کمبود پزشک متخصص و عدم حضور موثر وزارت جهاد کشاورزی جهت تکمیل سدهای این حوزه انتخابیه را برخی از مشکلات این منطقه عنوان کرد و خواستار رفع هر چه سریع‌تر این مشکلات شد.

کد N1868

وبگردی