آفتاب

اتحادیه اروپا خواستار حفاظت از اطلاعات در مقابل جاسوسی آمریکا شد

اتحادیه اروپا خواستار حفاظت از اطلاعات در مقابل جاسوسی آمریکا شد

کمیسیون اروپا خواستار به کارگیری اقدامات حفاظتی جدیدی برای جلوگیری از جاسوسی آمریکا از اطلاعات شهروندان و مقامات اروپایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ویوان ردینگ" کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا، با بیان این موضوع گفت : ما از آمریکا خواسته ایم تا به تعهدات خود در مورد اینکه شهروندان اروپایی می توانند از واشنگتن در صورت سوءاستفاده قرار گرفتن اطلاعات شخصی خود از سوی ایالات متحده شکایت کنند عمل کند.

ردینگ در ادامه گفت : من این نکته را روشن کرده ام که اروپا باید تغییراتی را در قوانین خود در خصوص حفاظت از اطلاعات انجام بدهد. این تغییرات باید هرچه سریعتر و پیش از تابستان 2014 میلادی انجام شوند.

از اوایل تابستان سال جاری و به دنبال افشا اسناد جاسوسی آمریکا از شهروندان و مقامات اروپایی ، روابط واشنگتن با متحدان قدیمی خود دچار تنش شد. برای مثال 33  میلیون و 190 هزار مکالمه تلفنی شهروندان نروژی از 10 دسامبر 2012 میلادی تا هشتم ژانویه 2013 توسط جاسوسان آمریکایی شنود شده است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که در ماه های گذشته نیز اعلام شده بود که آمریکا فقط در یک ماه بیش از 70 میلیون مکالمه تلفنی شهروندان آلمانی و بیش از 60 میلیون مکالمه شهروندان فرانسوی را شنود کرده است.

انتشار این اسناد موجب بروز تنش میان آمریکا و کشورهای اروپایی شده و کمیسیون اروپا پیش از این خواستار پاسخگویی واشنگتن در این رابطه شده بود.

کد N1782

وبگردی