آفتاب
عضو کمیسیون آموزش در نطق میان دستور:

با حمایت مسیر عزتمندی ایران را تقویت کنیم

با حمایت مسیر عزتمندی ایران را تقویت کنیم

فراموش نکنیم امسال توسط مقام معظم رهبری به حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شد ۲۴ خرداد حماسیه سیاسی خلق و امروز گام دوم حماسه سیاسی با مذاکرات خلق شد و حال دولت محترم خصوصا وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بدانند خلق گام سوم یعنی حماسه اقتصادی با وجود فضای جدید منوط به برنامه‌ها و تدابیر شماست مردم را دریابید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: من معتقدم روان شدن ارزهای خانگی به بازار، اثرات مثبت اقتصاد کشور، امنیت روانی و اقتصادی جامعه و آرامش سیاسی و لبخند اقتصاد جهان به توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ از نتایج ان است امیدواریم با توافقات ژنو برخورد جناحی نکرده و این گام بزرگ نتیجه‌‌ همان انقلاب اسلامی، الگوی ایستادگی در برابر استکبار است و شروعی سخت بوده و باید با حمایت مسیر عزتمندی ایران را تقویت کنیم.
به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت دادند.
نماینده مردم نوشهر، چالوش و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخورد لازم می‌دانم از دولت تدبیر و امید رئیس جمهور محترم روحانی و آقای ظریف و تیم مذاکره کنند تشکر کنم و تاکید نمایم مادامی که تلاش آنان با حفظ اصول در سایه توجهات مقام معظم رهبری باشد امید در نزد مردم عزیز زنده‌تر خواهد شد.
وی افزود: من معتقدم روان شدن ارزهای خانگی به بازار، اثرات مثبت اقتصاد کشور، امنیت روانی و اقتصادی جامعه و آرامش سیاسی و لبخند اقتصاد جهان به توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ از نتایج ان است امیدواریم با توافقات ژنو برخورد جناحی نکرده و این گام بزرگ نتیجه‌‌ همان انقلاب اسلامی، الگوی ایستادگی در برابر استکبار است و شروعی سخت بوده و باید با حمایت مسیر عزتمندی ایران را تقویت کنیم.
این نماینده مجلس نهم در ادامه افزود: فراموش نکنیم امسال توسط مقام معظم رهبری به حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شد ۲۴ خرداد حماسیه سیاسی خلق و امروز گام دوم حماسه سیاسی با مذاکرات خلق شد و حال دولت محترم خصوصا وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بدانند خلق گام سوم یعنی حماسه اقتصادی با وجود فضای جدید منوط به برنامه‌ها و تدابیر شماست مردم را دریابید.
احمدی لاشکی با بیان اینکه در آستانه تنظیم لایحه بودجه ۹۳ هستیم خطاب به معاون راهبردی نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور گفت: مازندران رتبه اول در تولید برنج با سهم ۴۳ درصد است رتبه اول در تولید مرکبات با تولید ۴۰. ۵ درصد گوشت سفید ۱۰درصد، گوشت قرمز ۵. ۴ درصد تولید شیر ۶. ۱ درصد، تولید عسل ۴. ۳ درصد و رتبه اول گردشگر پذیری و مهمانپذیری در چند سال متوالی می‌باشد اما ایا می‌دانید نسبت اراضی آبی تجهیز و نوسازی استان ۲۱. ۵ درصد بوده که در مقایسه با شاخص کشوری ۳۳. ۵ درصد رقم پایین تری دارد.
وی بیان کرد: آیا می‌دانید نسبت چاههای کشاورزی مجاز مازندران ۱۲. ۴ درصد می‌باشد که در مقایسه با شاخص کشوری ۳۴. ۵ درصد رقم کمتری دارد. آیا می‌دانید سرانه زمین صنعتی در استان مازندران حدود ۶ متر مربع است که در مقایسه با سرانه صنعتی کشور حدود ۱۵ مترمربع رقم کمتری دارد. آیا می‌دانید شاخص میزان هدررفت آب شهری و روستایی در مقایسه با شاخص کشوری وضعیت نامطلوبی دارد.
احمدی لاشکی ادامه داد: نسبت روستاهای دارای طرح هادی اجرا شده به روستاهای دارای طرح استان کمتر از ۱۵ درصد است که در مقایسه با شاخص کشوری ۱۸ درصد رقم کمتری دارد. آیا می‌دانید نسبت راههای روستایی مازندران دارای روکش اسفالت ۴۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با شاخص کشوری ۶۱ درصد رقم کمتری دارد.
وی گفت: برای رفع این مشکلات پیشنهادهای بسیاری وجود دارد که به اختصار به چند مورد از آن اشاره می‌کنم افزایش ضریب برداشت استان باید به اندازه سهم باشد سهم ما ۴. ۲ درصد است که متاسفانه حدود ۲ درصد بیشتر دریافت نمی‌شود افزایش اعتبارات استانی در سال ۹۳ در لایحه بودجه باید متناسب با قابلیت‌ها و مشکلات استان باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: همچنین پروژه بزرگ آزادراه تهران شمال و همه مهم‌تر در نظر گرفتن جمعیت شناور برای استان مازندران در اختصاص اعتبارات ملی و استانی باید هر چه زود‌تر تعیین تکلیف شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با تذکری به هیات رئیسه گفت: ۲۰۲ نماینده طرحی را در خصوص بازنشستگان تقدیم هیات رئیسه کردند که متاسفانه این طرح هنوز اعلام وصول نشده است.

کد N1774

وبگردی