آفتاب
افتخاری در دفاع از یک فوریت طرح حمایت از مالکیت ثبت اختراعات:

حقوق مخترع باید حفظ شود

حقوق مخترع باید حفظ شود

اعتبار بخشیدن به گواهی‌های اختراعات و نزدیک کردن اختراعات و رساندن آن‌ها به سطوح صنعتی از دیگر درخواستهای مخترعین بود که در قانون جدید به آن توجه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با یک فوریت طرح حمایت از مالکیت ثبت اختراعات گفت: اصلاح زمان ثبت اختراع و حفظ حقوق مخترع از زمان درخواست تا ثبت آن نیز در این قانون گنجانده شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، لاله افتخاری در جلسه علنی امروز مجلس در خصوص طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت ثبت اختراعات اظهار داشت: طرح کنونی در سال ۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و قرار شد این قانون یک دوره ۵ ساله را به شکل آزمایشی بگذراند. در اردبیهشت ۹۲ این فرصت ۵ ساله به پایان رسید و برای بررسی بیشتر و بر روی بندهای آن یک سال دیگر تمدید شد.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: ‌‌‌ همان طور که آقای روحانی بیان کردند که بخشی از حماسه سیاسی تاکنون اجرا شده است. باید به دنبال تحقق یافتن حماسه اقتصادی باشیم و چنین طرحی می‌تواند این حماسه را به وجود بیاود.
وی افزود: این طرح حاصل زحمت‌ها و نشستهای مرکز پژوهشهای مجلس بود و که بیش از صد ساعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
افتخاری در خصوص جزئیات این طرح ابراز داشت: اصلاح شیوه ثبت اختراع با استفاده از اسناد بالا دستی نسبت به اینکه قرار‌گاه و محل ثبت اختراع باشد یکی از موضوعهای این قانون است.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: اصلاح زمان ثبت اختراع و حفظ حقوق مخترع از زمان درخواست تا ثبت آن نیز در این قانون گنجانده شده است.
وی در ادامه گفت: اعتبار بخشیدن به گواهی‌های اختراعات و نزدیک کردن اختراعات و رساندن آن‌ها به سطوح صنعتی از دیگر درخواستهای مخترعین بود که در قانون جدید به آن توجه شده است.
افتخاری در خصوص لزوم یک فوریت بودن این قانون گفت: با توجه به اینکه قانون بودجه سال ۹۳ پیش روی ماست؛ و اینکه کمتر از چند ماه تا زمان به پایان رسیدن این طرح آزمایشی مانده است، از نمایندگان درخواست می‌کنم که یک فوریت این طرح را تصویب کنند.

 

کد N1701

وبگردی