آفتاب
در مجلس مطرح شد:

استعفای سنایی از کسوت نمایندگی برای حضور در سفارت ایران در روسیه 

استعفای سنایی از کسوت نمایندگی برای حضور در سفارت ایران در روسیه 

استعفای مهدی سنایی نماینده نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس برای حضور در سفارت ایران در روسیه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی سوال ملی حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حل مشکل بازنشستگان صنایع فولاد اعلام وصول شد.

علاوه بر این بر اساس ماده 95 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از کسوت نمایندگی نیز اعلام وصول شد.

وی به عنوان سفیر برای سفارت ایران در روسیه از سوی دولت معرفی شده است.

بر اساس این گزارش ، پیش  از این محمود رضا سجادی ، سفارت ایران در مسکو را هدایت می کرد.

مهدی سنایی ، نماینده مردم نهاوند در مجلس و دانشیار علوم سیاسی دانشگاه تهران است . وی در دوره های هشتم و نهم به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور داشته است.
 
سنایی پیش از این ریزن فرهنگی ایران در قزاقستان و روسیه بوده است و رئیس انسیتوی فرهنگی سازمان منطقه ای اکو، مدیر گروه مطالعات روسیه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز از مسئولیت هایی بود که سنایی در گذشته به عهده داشته است .
 
سنایی در مجلس نیز رئیس گروه پارلمانی ایران با روسیه،قزاقستان،ازبکستان و اوکراین بوده است.

به گزارش مهر، دولت یازدهم از هیچ یک از نمایندگان مجلس برای حضور در پست های دولتی اعم از وزارت، معاون وزیر، استاندار یا فرماندار استفاده نکرده بود و سنایی تنها نماینده ای است که به دولت یازدهم راه یافته است.

کد N1626

وبگردی