آفتاب
رئيس پليس كشور:

امیدوارم لغو تحریم‌ها بهانه را از خودروسازان ‌بگیرد

امیدوارم لغو تحریم‌ها بهانه را از خودروسازان ‌بگیرد

گروه اجتماعی- محمد علی بدری : رئیس پلیس کشور گفت: امیدواریم پس از اتفاقات خوش ژنو و رفع محدودیت‌ها، بهانه خودروسازان نیز پایان یابد.

پلیس > پلیس راهنمایی- گروه اجتماعی- محمد علی بدری :
رئیس پلیس کشور گفت: امیدواریم پس از اتفاقات خوش ژنو و رفع محدودیت‌ها، بهانه خودروسازان نیز پایان یابد.

این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان با بهانه قراردادن تحریم‌ها، تولید خودروهای ناایمن را پس از پایان ضرب‌الاجل‌های قانونی از سر می‌گیرند. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه نشست هماهنگی طرح زمستانه درباره ادعای مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر لابی برخی خودروسازان برای شماره‌گذاری خودروها، گفت:

برای لابی و درخواست به ناجا امیدی ندارند، اما ظرفیت‌های دیگری است که به آنان فشار می‌آورند و معمولا مهلت‌ها را از طریق کمیسیون، دولت و ظرفیت‌های قانونی دیگر تمدید می‌کنند که این مسئله از گذشته وجود داشته است و ما مخالف هستیم. احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر معرفی خودروهایی که استاندارد یورو 2 را نیز رعایت نکردند، گفت: مسئولان متولی باید نام خودروها را مصداقی عنوان کنند تا ما نیز بررسی کنیم. او با اشاره به مهلت مجدد به برخی خودروسازان برای نصب کیسه‌هوا و ترمز ضد‌قفل تا پایان امسال، گفت: این مسئله با وجود میل ناجا بوده و ما ناچار به همراهی هستیم.

80درصد با 2 کیسه هوا

مهلت خودروسازان برای نصب 2‌کیسه هوا روی خودروهای داخلی تا پایان شهریور 92 بود. اوایل شهریور 92رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به آخرین وضعیت نصب 2کیسه هوا روی خودروهای داخلی با توجه به مهلت پایانی خودروسازان تا پایان شهریور، تأکید کرد: این زمان قابل تمدید نیست. نظام‌الدین برزگری همچنین گفت: در حال حاضر تمام خودروهای داخلی با یک کیسه هوا تولید می‌شود و خودروسازان موظفند 80 درصد خودروهای خود را تا پایان شهریور به 2 کیسه هوا مجهز کنند. برزگری درباره زمان تجهیز 20درصد خودروهای باقیمانده به 2 ایربگ گفت: باید شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان کیسه هوا در شرایط تحریم بتوانند نسبت به تأمین کیسه هوا برای این میزان خودرو اقدام کنند.

استاندارد یورو 4 در انتظار پایان تحریم‌ها

لغو تحریم‌ها فقط بهانه خودروسازان در نصب کیسه هوا نبود. ارتقای سطح آلایندگی خودروهای ایرانی از یورو 2 به یورو‌4 هم به همین علت بارها مورد تمدید قرار گرفت. اوایل امسال بود که هیأت دولت مهلت چند‌باره خودروسازان برای رعایت استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی به یورو 4 را تمدید کرد و براساس آن از ابتدای تیرماه تمام خودروها را ملزم به رعایت استاندارد یورو 4 و شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 را متوقف کرد. بعدها و در تیرماه 92 کارگروه حمایت از تولید ‌باز مهلت خودروسازان جهت تولید خودرو با رعایت استاندارد یورو ۴ را تا پایان سال تمدید کرد.خودروسازان علت را نبود زیر‌ساخت‌های لازم برای اجرایی‌شدن این استاندارد خواندند؛ به‌نحوی که به هیچ عنوان حاضر به تولید محصولات خود با یورو 4 نبودند و عدم‌توزیع سوخت یورو 4 و مشکلات تأمین ارز و تحریم‌های بین‌المللی را از دیگر دلایل خود عنوان کردند.

خط قرمز پلیس در سفرهای زمستانی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانه و معاینه فنی را 2 خط قرمز پلیس در طرح زمستانه 92 اعلام کرد. سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم نشست هماهنگی طرح زمستانی‌92 با بیان اینکه این نشست برای هماهنگی‌های نهایی با مسئولان سایر دستگاه‌های متولی در این طرح انجام شده است، گفت: در طرح زمستانه 92 شاهد افزایش8.5 درصدی امکانات دستگاه‌ها هستیم. مومنی ادامه داد: تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ، وسایل گرمایی و تغذیه و همچنین داشتن معاینه فنی، خط قرمز پلیس در طرح زمستانه 92 است. به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، رانندگان حمل‌ونقل عمومی هم بیشتر زیر ذره‌بین پلیس هستند.

کد N1445

وبگردی