آفتاب
شهردار تهران:

هزینه شدن امکانات تهران در خارج از حوزه شهرداری خلاف شرع است

هزینه شدن امکانات تهران در خارج از حوزه شهرداری خلاف شرع است

همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف گفت: هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم از امکانات شهر تهران در خارج از حوزه شهرداری تهران هزینه شود و بر این باور هستم هر گونه امکانی که از شهر تهران، خارج از آنجا هزینه شود خلاف شرع است.

شهردار > بازدید- همشهری آنلاین:
محمدباقر قالیباف گفت: هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم از امکانات شهر تهران در خارج از حوزه شهرداری تهران هزینه شود و بر این باور هستم هر گونه امکانی که از شهر تهران، خارج از آنجا هزینه شود خلاف شرع است.

به گزارش تهران سما، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسجد و حسینیه علی‌اکبری‌های نوغان در مشهد مقدس، قریب به اتفاق رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس موثر واقع شدند را از دوستداران تفکر مسجدی دانست و با اشاره به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون جایگاه و اهمیت مساجد در نظام اسلامی، گفت: مسجد از جهت مادی و معنوی اساس زندگی و تربیت به شمار می‌رود.

شهردار تهران با افتخار به تربیت‌ی که در سایه مسجد، ولایت و فرهنگ بسیجی است، خاطرنشان کرد: اگر به نسبت تجربه و فهمی که درباره موضوعات داریم، بر روی مساجد سرمایه‌گذاری کرده و زندگی خود را بر اساس مسجد و تفکر مسجدی اداره کنیم، هم دنیا و هم آخرت را خواهیم داشت اما غفلت از مسجد یعنی از دست دادن دنیا و آخرت.

وی با اشاره تجربیاتی که در دوران فرماندهی نیروی انتظامی کسب کرده است، گفت: در هر کجا مسجد پر رونقی وجود داشت، آسیب‌های اجتماعی نبود و در هر کجا که مسجد پر رونقی وجود نداشت، آسیب‌های اجتماعی به چشم می‌خورد. در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها فعالیت می‌کنند و البته منکر اثرات این فعالیت‌ها نیستیم اما باورمان این است که هیچ سازمان و تفکری محکم‌تر از مسجد و مسجدمحوری که ریشه در فرهنگ و حدیث دارد، نیست.

دکتر قالیباف، اساس نظام اسلامی و بروز تحول فرهنگی و تربیتی را در گرو توسعه مساجد عنوان کرد و توجه به راه‌اندازی مساجد و کمک به مساجد را از وظایف شهرداری دانست و گفت: در کنار کالبد مسجد، مجموعه محتوایی، ایمانی و نقش تربیتی مساجد می‌تواند بسیار مهم و اساسی باشد.

وی تاکید کرد: مسجد باید به صورت مردمی و با کار مردمی ساخته شود، در این میان اگر دستگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز به این مسئله کمک می‌کنند بر اساس وظایف و چهارچوب‌هایی است که وجود دارد اما اساس مسجد آن است که مردم محله برای ساخت مسجد اقدام کنند.

دکتر قالیباف با اشاره به بحث‌های سیاسی داغ این روزها، اظهار داشت: هیچ‌گاه به خود اجازه نمی‌دهم از امکانات شهر تهران در خارج از حوزه شهرداری تهران هزینه شود و بر این باور هستم هر گونه امکانی که از شهر تهران، خارج از آنجا هزینه شود خلاف شرع است و اساس مسجد نیز بر مشروعیت است. از این جهت به این موضوع اشاره کردم که بعدها برخی عنوان نکنند که قالیباف به عنوان شهردار تهران در مشهد مقدس کلنگ مسجد را بر زمین زد و پول ما را در آنجا خرج کرد.

وی افزود: گاهی اوقات برخی افراد جلوی من را می‌گیرند و سوال‌هایی می‌پرسند، من هم می‌گویم اگر حرف ما را گوش می‌کنید، به شما می‌گویم این‌طوری نیست و اگر حرف آن‌ها را گوش می‌کنید، بروید و حرف همان‌ها را گوش کنید؛ الآن هم با صراحت این موضوع را می‌گویم که فردا از این حاشیه‌ها نداشته باشیم. به عنوان مثال همه دوستان طرقبه از من انتظار دارند که به آن‌ها کمک کنم اما می‌توانید از آن‌ها سوال کنید تا متوجه شوید من هیچ کاری در آنجا انجام نداده‌ام.

کد N1018

وبگردی