آفتاب
ماجرایی عجیب اما واقعی در خرم آباد

شاکی روزنامه کیهان، متهم شد!

شاکی روزنامه کیهان، متهم شد!

نزدیک به یک ماه بعد از آنکه یک فعال فرهنگی استان لرستان، حکم محکومیت سرپرست روزنامه کیهان در خرم آباد را دریافت کرد، خود او به عنوان متهم به دادگاه احضار شد.

ماجرا از این قرار است که حمید رشیدی از معلمان پیشکسوت خرم آباد که در سابقه خود یک دوره عضویت در شورای این شهر را نیز داراست، از سال 1392 با تاسیس و ساخت مدرسه ای غیر انتفاعی به اداراه این مدرسه می پردازد. کوتاه مدتی بعد از راه اندازی این مدرسه، روزنامه کیهان سرپرستی خرم آباد طی شماره های مختلف اتهاماتی را به وی درباره ساخت این مدرسه وارد می کند. چرا که وی از سال 1392  عضو حزب اعتدال و توسعه شده و هم اکنون نیز در شورای مرکزی این حزب عضویت دارد. رشیدی در عین حال از سال 1396 مشاور استاندار لرستان نیز بوده است.

به همین دلیل وی به اتهام افترا، از سرپرست روزنامه کیهان در استان لرستان شکایت می کند و در نتیجه دادگاه شعبه یکم کیفری خرم آباد با حضور و نظر هیات منصفه، به اتهام افترا حکم حبس پنج ماه برای متهم صادر می کند.

اما با درخواست تجدیدنظر از سوی متهم، حکم دادگاه بدوی از سوی هیات عمومی دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به شعبه سوم اجرای احکام خرم آباد ارجاع می شود.

طنز ماجرا اینجاست که با وجود اینکه حکم از سوی دیوان عالی کشور تائید و متهم هم بازداشت می شود، اما به زندان فرستاده نمی شود و پرونده به کمیسیون عفو ارسال می شود!؟

موضوع به اینجا ختم نمی شود و شکل تراژدی به خود می گیرد. بعد از اینکه حکم سرپرست روزنامه کیهان متوقف می شود، این بار به همان اتهامی که این فرد محکوم به حبس شده بود، حمید رشیدی به شعبه دیگری در خرم آباد احضار می شود و همان اتهاماتی که کیهان به او وارد کرده بود ، این بار از سوی دادستانی وارد می شود.

همه اینها موجب شد که وی طی نامه ای به آیت الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه تظلم خواهی کند. او با اشاره به روند دریافت زمین و مجوز این موسسه آموزشی ، فرهنگی از وی خواستار شده است که با تعیین بازرسان خبره و ویژه و بررسی موضوع و جواب مستدل، برخورد قانونی با قانون شکنان که با آبروی ما بازی نموده اند افکار عمومی را قانع فرمایید.

در این نامه تاکید شده است: کجای دنیا با یک سرمایه گذار فرهنگی و مدرسه ساز و کار آفرین برتر استانی اینگونه برخورد می گردد، مگر گناه ما غیر از خدمت صادقانه و ایجاد اشتغال آنهم در حوزه تعلیم و تربیت چه بوده،چه کسی باید از ما دفاع کند .

این چهره فرهنگی خاطرنشان کرده است: حضرتعالی مکرر در سخنرانی ها و رهنمود های حمایت از سرمایه گذاری و دفاع از کار آفرینان را بیان می فرمایید ، چرا در استان ما اینگونه نیست ؟ چرا لرستان در شاخص های فلاکت رتبه اول کشوری را دارد در صورتی که مردم شریف این دیار در ایام دفاع از میهن اسلامی حرف اول را می زند؟ چرا برخی از مسئولین قضایی استان بجای دفاع از بنده ی کار آفرین مدام بدنبال ایجاد مسئله هستند ؟ تا کارآفرینی و سرمایه گذاری وجود نداشته باشد آیا شغلی ایجاد می گردد؟ و بیکاری مشغول بکار می شود ؟

رشیدی در بخش دیگری از این نامه آورده است: برخی از افراد مسئول در روزنامه کیهان لرستان طی دوسال انواع تهمت و افتراء را به بنده وارد نمود که پس از تایید حکم در دادگاه تجدید نظر کیفری و دیوان عالی در مرحله اجرا به بهانه تقاضای عفو نمودن آزاد می گردد ، چرا حکم تایید شده و دارای شاکی خصوص اجرا نمی گردد؟آیا این شرایط که قبل از ورود متهم به زندان امکان عفو برای همه وجود دارد یا فقط مخصوص افراد خاص است؟ اگر این رویه باب شود دیگر طی نمودن مراحل دادرسی چه معنا می دهد؟ فلسفه وجودی هیئت منصفه مطبوعات چه می گردد؟ آیا با اینگونه برخورد ها و هماهنگی رسانه های زنجیره ای دیگر کدام سرمایه گذار رغبت به سرمایه گذاری در این استان فلاکت زده را خواهد نمود تا شاخص های فلاکت سیر نزولی پیدا نماید؟

موسس مجتمع فرهنگی پارس اندیش در ادامه تاکید کرده است: همانطور که استحضار دارید در دین اسلام حرمت مسلمان بالاتر از کعبه بیت المعمور است و هتک حرمت افرادحتی با داشتن مدرک در آیات صریح قرآن محکوم شده است،چه رسدبه اینکه هنوز در بسیاری از موارد ، احضار ها در حد توضیحات و روشن شدن مطالب است.علیهذا انتظار دارد با مدیریت های موروثی که یکی از عوامل فلاکت لرستان بوده و این موضوع که امروزه موجب بی اعتمادی به ارکان نظام اسلامی شده است برخورد جدی صورت نگیرد هر روز از استحکام رابطه بین حکومت و ملت کاسته خواهد شد.
کد N2404701

وبگردی