آفتاب

واژگونی اتوبوس مسافربری تهران - شیراز | خواب آلودگی راننده علت حادثه

واژگونی اتوبوس مسافربری تهران - شیراز | خواب آلودگی راننده علت حادثه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان علت حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر تهران به شیراز را بی‌توجهی به جلو ، خستگی و خواب آلودگی راننده عنوان کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز سه شنبه به ایرنا گفت: به دلیل استفاده نکردن از کمربند ایمنی، شماری از مسافران هنگام حادثه به بیرون از اتوبوس پرتاب شده و تعدادی از آن‌ها زیر اتوبوس گرفتار شدند و جان باختند.


همچنین مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی که از دقایق اولیه در محل حادثه حضور داشت خبرنگار ایرنا گفت: راننده این اتوبوس به دلیل خواب آلودگی، به اشتباه مسیر دسترسی ورودی سپاهان شهر را بالا می‌رود و از جاده اصفهان به شیراز خارج می‌شود و در پیچ این ورودی واژگون شده و چند بار می چرخد.


عابدی بیان کرد: تعدادی از مسافران زیر لاشه اتوبوس گرفتار و فوت شدند که به همین دلیل برخی از آن‌ها قابل شناسایی نیستند.


اتوبوس مسافربری تهران-شیراز در بزرگراه شهید دستجردی اصفهان در ورودی سپاهان‌شهر اصفهان چهار و ۳۹ دقیقه بامداد سه شنبه واژگون شد و ۱۰ کشته و ۱۸ مصدوم بر جا گذاشت.


پنج نفر از مصدومان این حادثه زن و مابقی مرد بودند.


مصدومان به بیمارستان‌های الزهرا(س)، شریعتی و آیت‌الله کاشانی منتقل شدند و یکی از مصدومان بدحال این حادثه که مردی ۶۰ ساله بود در بیمارستان الزهرا (س) فوت شد و آمار کشته شده‌های این حادثه به ۱۰ نفر افزایش یافت.


همچنین یکی دیگر از مصدومان که از ناحیه دست دچار آسیب‌دیدگی شدید شده بود و از کتف جدا شده بود اکنون سطح هوشیاری کمی دارد و در بی هوشی به سر می‌برد.


به گفته مسوولان اورژانس ۱۱۵، راننده خاطی این اتوبوس زنده است.


از اولین دقایق بروز این سانحه رانندگی عوامل اورژانس ۱۱۵، هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروهای انتظامی و راهور در محل حادثه حضور داشتند.


۱۰ دستگاه آمبولانس ۱۱۵،  ۲ واحد آمبولانس هلال احمر و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.


اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با توان ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ پایگاه شهری، ۶۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۸۳۰ نفر نیروی انسانی ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان امدادرسانی می‌کند.


استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.
کد N2328841

وبگردی