آفتاب

ترابزون کجاست و چرا باید به ترابزون سفر کرد؟

ترابزون کجاست و چرا باید به ترابزون سفر کرد؟

در گذشته شهر ترابزون محلی برای تجارت میان ایران و قفقاز بوده که در آن پارچه های ابریشم و کتان مبادله می شده است؛ در حقیقت در مسیر راه تاریخی ابریشم قرار داشته است.

ترابزون شهری است واقع در کشور ترکیه که در شمال شرقی ترکیه و در جوار دریای سیاه قرار گرفته است. در گذشته شهر ترابزون محلی برای تجارت میان ایران و قفقاز بوده که در آن پارچه های ابریشم و کتان مبادله می شده است؛ در حقیقت در مسیر راه تاریخی ابریشم قرار داشته است. این با داشتن طبیعت و مناظری زیبا سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.


چرا سفر به ترابزون؟

• از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه نزد ایرانی ها به شمار می آید.

• در این شهر می توانید هم به سراغ جاذبه های طبیعی بروید و هم از جاذبه های تاریخی دیدن کنید.

• گرچه ترابزون شهر کوچکی است؛ اما با این حال جاذبه ها، دیدنی ها و تفریحات متنوعی را در خود جای داده است.

• ترابزون فاصله کمی تا کشورمان دارد و هزینه های سفرش نسبت به دیگر شهرهای ترکیه کمتر است.

بد نیست پیش از سفر به ترابزون این اطلاعات کاربردی را بدانید:

• ویزا: سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارد.

• زبان رسمی: ترکی

• پول رایج: لیر ترکیه، هر 1 لیر ترکیه2,000 (تومان)

• اختلاف ساعت با تهران: 1ساعت و نیم عقب تر

• دین رسمی: ترکیه کشوری سکولار است و بنابراین این سرزمین دین رسمی ندارد، با این حال جمعیت غالب این کشور، با 97% مسلمانان تشکیل می دهند که اغلب سنی هستند و جمعیت شیعه در اقلیت است.


سوغات شهر ترابزون

علاوه بر سوغات شناخته شده ترکیه مانند قهوه، شیرینی‌جات، صنایع دستی، پوشاک و ...، سوغاتی های ویژه ای نظیر چای، دستبندهای طلا، صنایع دستی مسی و چرمین در شهر ترابزون به چشم می خورد. این شهر ساحلی همچنین یک سوغاتی به خصوص دارد و آن، ساز کمانج است.


وضعیت بهداشت شهر ترابزون

ترابزون از نظر بهداشتی وضعیت به نسبت خوبی دارد. با این حال حواس تان باشد که آب در شبکه ترابزون مانند باقی شهرهای ترکیه برای آشامیدن مناسب نیست و توصیه نمی شود؛ در عوض شما می توانید از بطری های آب معدنی ارزانی استفاده کنید که در تمامی مغازه ها فروخته می شوند. همچنین خوبست در هنگام صرف غذاهای خیابانی به بهداشت محل توجه داشته باشید و ترجیحا غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید.



هزینه های سفر به ترابزون

- اقامت

در مورد اقامت در ترابزون، می توان گفت هیچ مشکلی وجود ندارد و هتل ها و مراکز اقامتی بسیاری در این شهر وجود دارد. آژانس ماهبان گشت آسمان نیز امکان رزرو هتل در این شهر را برای شما فراهم می کند.

- غذا

هزینه غذا بسته به نوع رستوران انتخابی تان بین 20 تا 50 لیر برای هر وعده می باشد. رستوران های مک دونالد نیز ارزان تر از بقیه رستوران ها هستند و قیمت غذاهایشان 16 لیر می باشد. هزینه هر بطری آب معدنی، 1 لیر و هزینه هر فنجان قهوه نیز حدوداً 7 لیر می باشد.

- حمل و نقل

دُلموش و تاکسی از وسایل نقلیه شهر ترابزون هستند. هزینه بلیت دلموش برای هر سفر 1.5 لیر و هزینه تاکسی نیز 4 لیر می باشد و به ازای هر یک کیلومتر 3.5 لیر به مبلغ اضافه می گردد.



جاذبه های گردشگری شهر ترابزون

جاذبه های گردشگری ترابزون عبارتند از: پارک بوزتپه، قلعه ترابزون، دریاچه اوزون گول، صومعه سوملا، موزه ایاصوفیه و قصر آتاتورک. هزینه بازدید از هر کدام از این مراکز به شرح زیر می باشد:

موزه ایاصوفیه، 30 لیر، موزه ترابزون، 5 لیر، عمارت آتاتورک، 2 لیر، تفریحات آبی و دریایی، 34 لیر، صومعه سوملا، 15 لیر و قلعه ترابزون، 3 لیر.


آژانس هواپیمایی معتبر برای خرید تور ترابزون

مجموعه ماهبان گشت آسمان با استفاده از تجربه مشاوران و کارمندان با تجربه در ارائه خدمات تور ترابزون، توانسته تا رضایت مشتریان خود را در این مقصد جلب نماید. برای خرید تور ترابزون می توانید با تماس با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور باخبر شوید.


کد N2233359

وبگردی