آفتاب

دلایل گاز هرز خوردن گیربکس اتومات 206 از زبان تعمیرکاران گیربکس



آیا تاکنون با موردی همچون گاز هرز خوردن خودرو مواجه شده‌اید؟ این یک موضوع جدی در رابطه با تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 محسوب می‌شود و باید به آن اهمیت داد. منظور اصلی از گاز هرز خوردن آن است که راننده پدال گاز را تا انتها نگه می‌دارد، اما خودرو هیچ حرکتی نمی‌کند.

دلایل گاز هرز خوردن گیربکس اتومات 206 از زبان تعمیرکاران گیربکس

گاز هرز گیربکس 206

آیا تاکنون با موردی همچون گاز هرز خوردن خودرو مواجه شده‌اید؟ این یک موضوع جدی در رابطه با تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 محسوب می‌شود و باید به آن اهمیت داد. منظور اصلی از گاز هرز خوردن آن است که راننده پدال گاز را تا انتها نگه می‌دارد، اما خودرو هیچ حرکتی نمی‌کند.
در این حالت، کل نیروی تولید شده توسط موتور هدر می‌رود و به گیربکس انتقال پیدا نمی‌‌کند. نتیجه این امر چیزی نخواهد بود جز سکون و عدم حرکت خودرو. به منظور رفع این مشکل فنی باید دلایل متعددی را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه شوید تا نظر تعمیرکاران با تجربه در این زمینه را بدانید.

علل اصلی گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ۲۰۶
میلاد سرلک از تعمیرکاران گیربکس اتوماتیک در مقاله تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 به این نکته اشاره کرده است که: "ما هنگام مواجه با این مشکل اولین اقداممان این است که ایرادات فنی را مشخص کنیم. موارد متعددی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان دلیل اصلی برای گاز هرز خوردن گیربکس یاد کرد. از جمله آن‌ها باید به گزینه‌هایی همچون روغن‌ریزی، خراب شدن صفحه کلاچ و یا سوختن باند ترمز اشاره کنیم."
آسیب دیدن سنسورها
اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم، خراب شدن سنسورهای گیربکس است. این قطعات بسیار حساس هستند به نحوی که کوچک‌ترین آسیب یا ضربه می‌تواند آن‌ها را از کار بیندازد. سنسورهای به کار رفته در خوردروهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و این موضوع در رابطه با ۲۰۶ اتومات نیز صدق می‌کند. خبر خوب آن است که در اکثر موارد می‌توان با تعویض کامل سنسورها، مشکل گاز هرز خوردن گیربکس را برای همیشه رفع کرد. البته طبق تعمیر گیربکس اتوماتیک برای انجام این کار باید از سنسورهای باکیفیت و اورجینال استفاده کنند، عدم رعایت این موضوع منجر به بازگشت مجدد ایرادات فنی می‌شود.
روغن‌ریزی شدید گیربکس
مهدی اتابکی از دیگر تعمیرکاران گیربکس: "مورد دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید، روغن ریزی شدید جعبه‌دنده است. همان‌طور که می‌دانید، روغن در گیربکس نقش بسیار مهمی را برعهده دارد. طبیعتاً کاهش میزان روغن به مرور زمان منجر به افزایش میزان اصطلاک بین دنده‌ها می‌شود و علاوه بر تخریب آن‌ها، ما را با مشکلاتی همچون گاز هرز خوردن روبرو می‌کند." با انجام موارد بسیار ساده‌ای همچون تعویض روغن در بازه‌های زمانی مشخص و همچنین به کارگیری روغن‌های باکیفیت می‌توان اطمینان پیدا کرد که این موضوع دیگر تکرار نمی‌شود. در نوشته تعمیر گیربکس اتوماتیک به صورت تکمیلی و تخصصی به این موضوع اشاره شده است.
 عدم تعویض فیلتر روغن گیربکس
فیلتر روغن یکی دیگر از قطعات مهمی به شمار می‌آيد که باید در بازه‌های زمانی مشخص به طور کامل تعویض شود. با گذشت زمان، این فیلتر به دلیل جذب انواع ناخالصی‌های موجود در درون روغن دچار گرفتگی خواهد شد و دیگر نمی‌تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. به طور معمول، توصیه می‌شود که با هر بار تعویض روغن گیربکس این فیلتر را نیز عوض کنیم. البته این امر تنها باید توسط تعمیرکاران و متخصصانی صورت بگیرد که در حوزه تعمیر گیربکس دارای مهارت و تجربه لازم هستند.
مشکلات مربوط به صفحه کلاچ
صفحه کلاچ یک بخش مصرفی از سیستم گیربکس شما به شمار می‌آيد که پس از مدت زمان مشخصی باید مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد. در پاره‌ای از موارد، خراب شدن و یا به اتمام رسیدن صفحه کلاچ منجر به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک در اتومبیل 206 و سایر خودروهای ساخت شرکت پژو می‌شود. راهکار اصلی در این حالت، بازدید از صفحه کلاچ و تلاش برای تعویض آن است. این امر ممکن است زمان‌بر باشد، زیرا برای انجام آن به تجهیزات ویژه نیاز است. خراب شدن صفحه کلاچ ایرادات دیگری همچون ایجاد سر و صدا در زمان تعویض دنده را به دنبال دارد.
مشکل در ساعت گیربکس
میلاد سرلک: از جمله مهم‌ترین قطعات موجود در گیربکس که احتمالاً با آن آشنا نیستید، ساعت گیربکس است. این قطعه بسیار مهم موظف است تا سیالات موجود در درون گیربکس را به خوبی کنترل کند و حتی باید هر کلاچ را به صورت هیدرولیکی تنظیم کند. قاعدتاً خراب شدن این بخش منجر به ایرادات فنی مختلف در درون گیربکس می‌شود که گاز هرز خوردن تنها یکی از آن موارد به شمار می‌آيد. در اکثر موارد، می‌توان ساعت گیربکس را تعمیر کرد و آن را به حالت اولیه برگرداند. در صورتی که امکان انجام این امر وجود نداشته باشد، لازم است ساعت را به طور کامل تعویض کنیم. این مرحله از تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 باید به دقت صورت بگیرد.
 آسیب دیدن سلنوید یا شیر برقی گیربکس
باز و بسته کردن بخش مربوط به ورود و خروج روغن به سمت کلاچ توسط بخشی به نام شیر برقی صورت می‌گیرد. این قطعه دارای سوپاپ‌های متعددی در درون خود است که خراب شدن هر یک از آن‌ها منجر به عدم ارسال صحیح روغن می‌شود. چنانچه کارشناسان تعمیر گیربکس اتوماتیک تشخیص دهند ایراد به این بخش ارتباط دارد، لازم است شیر برقی را با یک مورد جدید جایگزین کنند. مشکل مذکور تنها مربوط به خودروی ۲۰۶ اتومات نیست و در بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی دیگر نیز مشاهده می‌شود.
آسیب دیدن باند ترمز
کارشناسان تعمیرات گیربکس اتوماتیک: برای کاهش میزان سرعت چرخ دنده‌ها و همچنین توقف آن‌ها پس از تعویض از قطعه‌ای به نام باند ترمز استفاده می‌شود. به دلیل بهره‌گیری از متریالی همچون گرافیک برای ساخت باند ترمز، به مرور زمان شاهد به اتمام رسیدن آن خواهیم بود. در این شرایط گاز هرز خوردن گیربکس ادامه پیدا می‌کند. کارشناسان متخصص تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 در همان مراحل اولیه این موضوع را تشخیص می‌دهند و با تعویض کردن باند ترمز تلاش می‌کنند تا چنین ایراد فنی مهمی را به طور کامل حل کنند.
 بهترین محل برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 از نظر تعمیرکاران و متخصصین
طبق نظر متخصصین تعمیرات گیربکس، گاز هرز خوردن ۲۰۶ از جمله عواملی به شمار می‌آيد که می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. این امر در نهایت منجر به عدم حرکت خودرو خواهد شد و برای رفع آن باید به سراغ مراکز برتر بروید. خوشبختانه امروزه امکان حل این ایراد فنی به خصوص وجود دارد.
به پیشنهاد اکثر کارشناسان اگر به دنبال تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 هستید و قصد دارید به تعمیرگاه در این حوزه مراجعه کنید،‌ تهران گیربکس گزینه مناسبی است. ثبت نام و روزو وقت با مراجعه به آدرس https://tehran-gearbox.com و پرکردن فرم رزرو نوبت امکان پذیر است.



وبگردی