آفتاب

انتخاب بهترین قهوه جوش های مسی، برنجی و استیل و مقایسه آن ها با هم



جنس قهوه جوش ممکن است استیل یا برنجی هم باشد. قهوه جوش برنجی هم از مقاومت بالایی برخوردار است و زیبا و با دوام است.

مقایسه قهوه جوش ها باهم شاید سوال شما هم باشد و بخواهید انواع جنس قهوه جوش ها را بدانید پس با ما همراه باشید. دیر زمانیست که ظروف مسی حرف اول پخت و پز را در خانه های ایرانی می زند. از گذشته های دور تا به همین امروز که به خاطر مدل های متنوع و زیبا استقبال از آن بیشتر هم شده است. بنابراین کیفیت و تنوع در تولید انواع ظروف مسی نیز افزایش یافته است.

 قهوه جوش مسی بهتر است یا برنجی؟

قهوه جوش مسی یکی از محبوب ترين ظروف برای تهیه قهوه است. دلیلش هم طعم قهوه نابی است که بدست می آید. جنس قهوه جوش ممکن است استیل یا برنجی هم باشد. قهوه جوش برنجی هم از مقاومت بالایی برخوردار است و زیبا و با دوام است.
فلز برنجی هم مانند مس انتقال حرارت خوبی دارد. نکته مهم درباره قهوه جوش استیل این است که استیل حرارت را سریع منتقل می‌ کند و ممکن است قهوه زود جوش بیاید. بهتر است زمانی که در قهوه جوش استیل قهوه دم میکنید مراقب باشید که قهوه سر نیامده و سر ریز نکند.
قهوه جوش های برنجی دارای ظاهری زیبا و قدیمی هستند، رنگ آن ها طلایی می باشد و روی بیشتر آن ها طرح ها و نقش های مختلفی به کار رفته است. به همین دلیل از آن در آشپزخانه هایی استفاده می شود، که تم آن ها سنتی است و حتی از آن به عنوان وسیله دکوری نیز استفاده می شود. همچنین قهوه جوش های برنجی، در مقابل زنگ زدگی و خوردگی نسبت به قهوه جوش های مسی مقاوم تر هستند.
با وجود این مزیت ها نسبت به قهوه جوش های مسی طرفدار کمتری دارد. زیرا گرما را به خوبی پخش و توزیع نمی کند و نسبت به گرما مقاوم تر هستند. این موضوع باعث شده است، که عمر طولانی تری داشته باشند، چون جنس برنج نسبت به مس دیرتر داغ می شود. معمولا از برنج برای دسته قهوه جوش استفاده می شود، زیرا از داغ شدن زیاد و یا سوختن دسته جلوگیری می کند

قهوه جوش مسی بهتر است یا استیل؟

امروز جنس های مختلفی از ظروف در بازار موجود است و اینکه بگوییم قهوه جوش مسی بهتره یا استیل کمی دشوار است. اما خب تا حدودی نکات قوت و ضعف هر کدام از این فلزات را بیان می کنیم. قهوه جوش استیل در مدت زمان استفاده طولانی و مکرر تغییری نمی کند. درخشش و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. شاید هم تنها فرق قهوه جوش مسی با استیل همین باشد. انتخاب بین قهوه جوش مسی و استیل به اولویت ها و نیازهای شما بستگی دارد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

قهوه جوش استیل

قهوه جوش های استیل، نسبت به مسی و برنجی مدرن تر می باشد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. این نوع قهوه جوش ها در برابر ضد زنگ بودن مقاوم تر هستند و خاصیت ضد میکروبی نیز دارند.

مزایای قهوه جوش استیل:

•    قیمت مناسب: قهوه جوش های استیل معمولاً ارزان تر از قهوه جوش های مسی هستند.

•    مقاومت بالا: قهوه جوش های استیل ضد زنگ هستند و در برابر خوردگی و خراشیدگی مقاوم هستند.

•    سهولت در تمیز کردن: قهوه جوش های استیل را می توان به راحتی با ماشین ظرفشویی شست.


معایب قهوه جوش استیل:

•    طعم قهوه: قهوه جوش های استیل ممکن است طعم قهوه را به اندازه قهوه جوش های مسی تغییر ندهند.

•    ظاهر ساده: قهوه جوش های استیل ظاهری ساده تر از قهوه جوش های مسی دارند.

قهوه جوش مسی

قهوه جوش های مسی از همه پرطرفدارتر هستند، زیرا شما می توانید با حرارت متوسط و یا کم شعله، یک قهوه بسیار خوشمزه درست کنید. قهوه جوش های مسی در مقابل گرما مقاومت ندارند و در انتقال گرما سریعتر عمل می کنند. حرارت را به صورت یکسان و سریع پخش و توزیع می کنند. انتخاب ظروف مسی در پک هدایای تبلیغاتی سازمانی انتخاب ایده آلی می باشد. زیرا یک کادو ارزشمند و لوکس و  ماندگار است.
همچنین این قهوه جوش ها زنگ نمی زنند، اما امکان دارد، که به مرور زمان خوردگی پیدا کنند. به همین دلیل قهوه جوش های مسی را قلع اندود می کنند و اگر به مرور زمان قهوه جوش دچار خوردگی شد، مجدد آن را قلع اندود می کنند، تا از اکسید شدن و ورود مس به درون قهوه جلوگیری شود و قهوه طعم مس به خود نگیرد. قهوه جوش های مسی در کنار این مزیت ها دارای ظاهری زیبا و جذاب می باشند و می توانید از آن بعنوان وسیله دکوری نیز استفاده کنید.
شست و شوی سریع و راحت هم از مزایای جنس فلز استیل است. اما خاصیت فلز مس و تاثیر آن بر سلامتی را هم نمی توان نادیده گرفت. ظروف مسی علاوه بر اینکه ظاهر زیبا و جذابی دارند رسانای خوبی هم هستند و در کیفیت قهوه به دست آمده تاثیر مستقیم دارند. حرارت در قهوه جوش مسی به آرامی و به صورت یکنواخت پخش می شود. همین موضوع باعث  می شود قهوه به آرامی دم کشیده و طعم بی نظیری داشته باشد.
قهوه جوش های مسی دارای مدل های متنوعی هستند از جمله قهوه جوش مسی ترک و دله عربی مسی و قهوه جوش مسی ارمنستانی و موکاپات مسی و…. که با کیفیت بالا به دست مسگران حرفه ای زنجان تهیه و تولید می شود و توسط صبامس زنجان و زوین به خریداران عزیز ارائه می شود.
 

معایب قهوه جوش مسی:

•    قیمت بالا: قهوه جوش های مسی معمولاً گران تر از قهوه جوش های استیل هستند.

•    نیاز به نگهداری: قهوه جوش های مسی باید به طور مرتب تمیز و قلع اندود شوند تا از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری شود.

قهوه جوش برنجی

قهوه جوش برنجی که به عنوان جذوه نیز شناخته می شود، نوعی قهوه جوش است که برای تهیه قهوه ترک استفاده می شود. از جنس مس یا برنج ساخته شده و دارای دسته بلند است. قهوه جوش برنجی معمولاً روی اجاق گاز رومیزی استفاده می شود.
برای تهیه قهوه با قهوه جوش برنجی، ابتدا آب را در قهوه جوش بریزید. سپس قهوه آسیاب شده را به آب اضافه کنید. نسبت معمول قهوه به آب 1 به 2 است. قهوه و آب را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.
قهوه جوش را روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا قهوه به جوش آید. قهوه را به جوش نیاورید، زیرا باعث تلخ شدن آن می شود. قهوه جوش را از روی حرارت بردارید و بگذارید قهوه یک دقیقه دم بکشد.
قهوه را در فنجان بریزید و لذت ببرید!
در اینجا چند نکته برای تهیه قهوه عالی با قهوه جوش برنجی آورده شده است:
1.    از قهوه آسیاب شده ریز استفاده کنید.

2.    از آب تصفیه شده استفاده کنید.

3.    قهوه را بیش از حد نپزید.

4.    قهوه را بلافاصله پس از دم کردن سرو کنید.
قهوه جوش برنجی راهی آسان و سریع برای تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه است. با کمی تمرین، می توانید قهوه ای عالی درست کنید که هر بار کامل باشد.

مزایای قهوه جوش برنجی

•    ظاهر زیبای قهوه جوش برنجی: قهوه جوش برنجی با رنگ طلایی خود زیبایی خاصی را به آشپز خانه شما می بخشد و حس نوستالژی را زنده می کند.
•    مقاومت بالا: برنج در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد و این عمر سبب عمر طولانی قهوه جوش شما می شود.
•    انتقال حرارت مناسب
•    قیمت مناسب

معایب قهوه جوش برنجی

•    تغییر طعم قهوه: برنج می تواند طعم قهوه را اندکی تغییر بدهد. به همین دلیل برای افرادی که روی طعم قهوه حساس هستند مناسب نمی باشد.
•    نیاز به مراقبت: بعد از هربار استفاده حتما باید شسته شده و خشک شوند.
•    تمیز کردن دشوار: ممکن است به مرور زمان لکه دار شوند و تمیز کردن آن ها دشوار است.
•    مناسب برای شعله غیر مستقیم: این مدل قهوه جوش ها را نباید برروی شعله مستقیم قرار داد زیرا ممکن است قهوه ته نشین شود و بسوزد.

 چگونه قهوه جوش مناسب انتخاب کنیم؟

 


عوامل زیادی در انتخاب یک قهوه جوش خوب و مناسب مهم هستند.
جنس بدنه: با توجه به اطلاعات بالا قهوه جوش مسی بهترین انتخاب در بین جنس قهوه جوش می باشد.
جنس دسته: یکی از عوامل مهم در انتخاب قهوه جوش می باشد برای مثال کارکردن با قهوه جوش مسی ترک دسته چوبی تیره به دلیل داشتن دسته ای از جنس چوب بسیار راحت است.
گنجایش: حجم قهوه جوش از مهم ترین این موارد هستند.
سایز: قهوه جوش هم در تهیه یک قهوه عالی مهم است و باید متناسب با تعداد فنجان ها باشد.
بودجه: قهوه جوش های مسی معمولاً گران تر از قهوه جوش های استیل هستند. اما مزایای آن ها نسبت به سایر جنس ها بیشتر می باشد.
نیاز به نگهداری: قهوه جوش های مسی به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به قهوه جوش های استیل نیاز دارند.
طعم قهوه: اگر به دنبال طعم قوی تر قهوه هستید، قهوه جوش مسی انتخاب بهتری است.
ظاهر: اگر به دنبال قهوه جوش با ظاهر سنتی و زیبا هستید، قهوه جوش مسی انتخاب بهتری است.
سهولت استفاده: قهوه جوش های استیل را می توان به راحتی با ماشین ظرفشویی شست.
حالا پس از مقایسه قهوه جوش ها با جنس های مختلف انتخاب با شماست و می توانید تصمیم بگیرید که قهوه جوش مسی بهتر است یا برنجی و یا استیل! و با مقایسه انواع قهوه جوش و انتخاب دقیق آن خرید بهتری داشته باشید. اگر به دنبال طعم قوی تر قهوه و ظاهر سنتی هستید، قهوه جوش مسی انتخاب بهتری است. اما اگر به دنبال قهوه جوش با قیمت مناسب و نگهداری آسان هستید، قهوه جوش استیل انتخاب بهتری است.

خرید مطمئن قهوه جوش مسی از فروشگاه اینترنتی مس در زنجان

حالا وقت این هست که به دنبال فروشگاه خرید قهوه جوش مطمئنی باشید. ما به شما فروشگاه اینترنتی زوین را پیشنهاد می کنیم. فروشگاه زوین انواع مدل قهوه جوش مسی با قیمت فوق العاده مناسبی در اختیار شما مس دوستان قرار می دهد. کلیه ظروف مسی موجود در زوین می توانید به صورت آنلاین و قسطی خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.
ست قهوه خوری مسی و انواع لیوان مسی و ست های جا ادویه مسی از پرطرفدارترین ظروف مسی همراه قهوه جوش می باشند. به خریداران عزیز پیشنهاد میکنیم از این محصولات مسی صبامس بازدید کنید.
دوستان عزیز اگر قصد خرید عمده ظروف مسی را دارید نگران نباشید. صبامس زنجان بهترین ظروف مسی باکیفیت را به شما عزیزان ارائه می کند. جهت مشاوره با کارشناس فروش صبامس زنجان به شماره 09129285576 تماس بگیرید. همواره منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم. همچنین انواع متنوع ظروف مسی شامل قهوه جوش مسی و ظروف پذیرایی مسی و انواع هفت سین مسی و انواع پک هدیه سازمانی با ظروف مسی و.. در صبامس زنجان موجود است. برای مشاهده مدل ها به سایت صبامس مراجعه کنید.
منبع: مجله صبامس


گالری تصاویر


وبگردی