آفتاب

اکانت های فیک روبیکا خبرساز شد!! + جدیدترین اخبار



چند روزی است که خبر وجود اکانت های جعلی سلبریتی های مطرح در زمینه های مختلف در روبیکا خبر ساز شده است.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که تعدادی از بازیکنان فوتبال، بازیگران و حتی مدیران کسب و کارهای مختلف با درج استوری های مختلف از ساخت اکانت های تقلبی خود در پلتفرم بومی روبیکا خبر دادند و به دنبال کنندگان خود اطلاع دادند که این اکانت ها جعلی بوده و تحت مدیریت آنها یا ادمین هایشان نیست.
از جمله افراد و کسب و کارهایی که اکانت جعلی آنها در روبیکا ساخته شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد.
عباسعلی دوبلور (صداگذاری طنز)
کامی حسینی (ساخت کلیپ طنز)
حشمت شو (انیمیشن موزیکال و طنز)
وحید فور یو ایکس (ساخت کلیپ سرگرم کننده)
علی صبوری (ساخت کلیپ طنز)
مهدی حسینی (کلیپ طنز)
پریسا پور مشکی (ساخت کلیپ طنز)
احمد کلاته (آموزش کسب درامد از اینستاگرام)
زیار دکور (فروش پوستر دیواری، کاغذ دیواری، دیوارپوش، پارکت)
اخبار تکمیلی
ماجرا به حدی گسترش یافت که هشتگ روبیکا در توئیتر به یکی از سه هشتگ محبوب و ترند روز تبدیل شد.
با توجه به اینکه روبیکا به عنوان یکی از سه جایگزین بومی اینستاگرام پس از اجرایی شدن طرح صیانت در نظر گرفته شده است باید دید افرادی که سینه چاک اجرای طرح صیانت هستند با این تخلف گسترده روبیکا چطور برخورد میکنند.

اطلاعیه روبیکا در خصوص اکانت های جعلی ساخته شده

 


"در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری موردنظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.

در تمامی شبکه‌های اجتماعی، بی‌شمار پیج و کانال، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است.

ضمن احترام به کسانی که تاکنون مفتخر به میزبانی شان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب‌نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به‌عمل می‌آورد پیشنهادات خود را به ایمیل [email protected] ارسال نمایند."
علی سعد معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در توئیتر واکنش نشان داد، روبیکا از تبلیغات تلویزیونی محروم شد
توئیت علی سعد:
" ازبهمن ۹۹ که پیگیری پرونده تضییع حقوق کاربران درروبیکا راشروع کردیم باطیف وسیعی ازتخلفات روبرو شده‌ایم تخلفات ترافیکی ودرآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز،نقض قوانین رقابت، گزارش‌های اخیر مبنی براستفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ... ضرورت اصلاح رابیش ازپیش روشن می‌کند.
ساترا با ابطال مجوز سرویس صوت و تصویر سوپراپلیکیشن روبیکا و منع پخش تبلیغات بازرگانی آن در رسانه‌ملی، اقدامات اولیه را به انجام رساند.
در مورد تخلفات ترافیکی با نامه نگاری با وزارت ارتباطات و طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، پرونده احقاق حقوق کاربران را پیگیری کرد که منجر به حذف محاسبه غیرقانونی پهنای باند در آن شد. اما متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها همچنان شاهد تداوم فعالیت‌های متخلفانه این پلتفرم هستیم
علیرغم اینکه ساترا «اولین و تنها» نهاد اقدام‌کننده علیه تخلفات روبیکا بود ولی خودش را به حمایت تمام‌قد از «سرویس داخلی قانونمند» متعهد می‌داند روشن است حمایت از پلتفرم داخلی به معنای فعالیت در شرایط برابر و در چارچوب مقررات کشور است که در مورد روبیکا این مسأله نقض شده‌است
ساترا تخلفات روبیکا را تا اصلاح نهایی و فعالیت قانونمند آن ادامه خواهد داد”
حال باید دید با وجود این جریانات، طراحان و موافقان طرح صیانت و جایگزینی روبیکا با اینستاگرام ایا باز هم سخنی در خصوص امنیت بالای اپلیکیشن های داخلی و نظارت شدید بر آنها خواهند کرد یا خیر؟ همه منتظر پاسخ نمایندگان مطرح کننده و موافق طرح صیانت در این خصوص خواهیم بود.
نظر شما چیست؟




وبگردی