آفتاب

ظریف: چرا قبول نداریم دیپلماسی، قدرت می‌آفریند؟



وزیر امور خارجه در پیامی با بیان اینکه فقط ابزار مادی نیست که قدرت می‌آفریند، نوشت: اینکه شما فردی مانند برادر عزیزم شهید سپهبد سلیمانی را دارید که بعد از شهادتش قدرتش بیش از قبل شهادتش باشد.

ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  روز شنبه در پیامی که در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان اینستاگرام، ویدیویی کوتاه از سخنرانی بهمن ۹۸ خود منتشر کرد و نوشت: «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن.»

وزیر امور خارجه، بهمن ماه ۹۸ در آیین گشایش «انجمن علمی دیپلماسی ایران» گفت: واقعیت این است که میزان قدرت شما فقط با ملاک‌های مادی شناخته نمی‌شود.  ملاک‌های معنوی قدرت مانند تکیه بر مردم و ایستادگی از ابزار قدرت هستند.

ظریف افزود: اینکه شما فردی مانند برادر عزیزم شهید سپهبد سلیمانی دارید که بعد از شهادتش قدرتش بیش از قبل شهادتش باشد - با اینکه وقتی هم بود بسیار موثر بود، بی نظیر بود- اما بعد از شهادتش بی‌نظیرتر شد؛ این برای این است که فقط ابزار مادی قدرت نیست که قدرت می‌آفریند.

وی تصریح کرد:  اگر می‌پذیریم که ملاک‌های معنوی مانند شهادت قدرت می‌آفریند، چرا قبول نداریم دیپلماسی قدرت می آفریند؟ استقامت هم قدرت می آفریند؟ باور هم قدرت می آفریند؟




وبگردی