آفتاب

آغاز به کار اولین طرح از مدل تامین مالی جمعی در پلتفرم کارن



مدیرعامل سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن گفت: مدل مشارکت در درآمد و مشارکت در سهام دو مدلی محسوب می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران برای طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان بهره برد.

علی عمیدی مدیرعامل سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه شرکت فرابورس با بیان اینکه این سامانه برای شرکت‌های مختلفی که نیاز به جذب سرمایه دارند، طراحی شده است، گفت: مدل مشارکت در درآمد و مشارکت در سهام دو مدلی محسوب می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران برای طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان بهره برد. به همین منظور سامانه کارن کراد از فرآیند‌های متعددی استفاده می‌کند که مدل تامین مالی جمعی، جدیدترین آن است.
وی در ادامه با اشاره به شروع اولین فراخوان تامین مالی جمعی از طریق پلتفرم کارن، با مجوز شرکت فرابورس ایران و نظارت مالی شرکت آیکو، افزود: در حال حاضر قصد داریم برای تولید یکی از محصولات شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، مستقر در پارک علم و فناوری اصفهان که در حوزه تجهیزات پزشکی از سابقه خوبی برخوردار است، در قالب مدل مشارکت در درآمد، تامین مالی جمعی نماییم.
به گفته عمیدی، فرایند تامین مالی جمعی این طرح، از 25 بهمن‌ماه آغاز و تا 25 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. ایشان در ادامه اضافه کرد: این شرکت برای تولید دستگاه رادیولوژی سقفی دیجیتال اقدام به جذب سرمایه ۱ میلیارد و ۳۷5 میلیون تومانی کرده است که سود پیش‌بینی شده برای مدت ۴ ماه، 20.9 درصد پیش بینی شده است که معادل 62.7 درصد سود سالانه خواهد بود.
مدیرعامل سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، ضمن اشاره به مدت زمان 4 ماه اجرای این طرح، گفت: شروع فرآیند اجرایی این طرح از تاریخ 27 اسفند 99 می‌باشد و دوره پرداخت سود و تسویه حساب این طرح در تاریخ 27 تیر 1400 خواهد بود و در پایان این طرح سرمایه‌گذاران در ۵۰ درصد سود حاصل از فروش این دستگاه مشارکت می‌نمایند.
 ایشان در ادامه و در خصوص تضمین سرمایه‌گذاری برای تامین‌کنندگان این طرح، افزود: طبق دستورالعمل تامین مالی جمعی، شرکت بهیار صنعت سپاهان، 10 درصد از مبلغ تامین مالی را برای اطمینان دهی به سرمایه‌گذاران، تامین کرده است و باقی مبلغ توسط افراد حقیقی و حقوقی تامین خواهد شد. همچنین جهت اجرای درست این طرح، تضمینی به میزان دو برابر مبلغ تامین مالی اخذ شده است.
وی در پایان ضمن اظهار امیدواری از ایجاد بازاری فوق العاده از طرح‌های سرمایه‌پذیر مدل تامین مالی جمعی، گفت: طرحی که به تازگی فرایند جذب سرمایه آن در بازار تامین مالی جمعی آغاز شده، اولین طرح تامین مالی جمعی در سامانه کارن کراد است و افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند با مراجعه به وب ‌سایت www.karencrowd.com  در این طرح سرمایه‌گذاری نمایند. لازم به ذکر است حداقل مبلغ مشارکت برای سرمایه‌گذاران در این طرح، 5 میلیون ریال می‌باشد.
آدرس صفحه طرح در پلتفرم کارن‌ جهت کسب اطلاعات بیشتر: https://b2n.ir/behyaar


شروع اولین فراخوان تامین مالی جمعی از طریق پلتفرم تامین مالی جمعی کارن کراد

با مجوز فرابورس ایران و نظارت مالی آیکو

شرکت دانش‌بنیان رادیولوژی بهیار صنعت سپاهان، با سابقه طولانی در ساخت و فروش محصول دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی، در نظر دارد هزینه تولید یک دستگاه خود را از طریق سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن تامین کند.

📝 مشخصات کلی این فراخوان به شرح زیر است:

🔸 میزان سرمایه مورد نیاز:  ۱،۳۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

🔸 سود پیش‌بینی شده: ۲۰.۹ درصد

🔸 معادل سود سالانه:  ۶۲.۷ درصد

🔸 زمان شروع اجرای طرح: ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹

🔸 مدت اجرای طرح: ۴ ماه

🔸 دوره پرداخت سود: در انتهای ۴ ماه از آغاز پروژه، مشارکت کنندگان در ۵۰ درصد سود حاصل از فروش دستگاه رادیولوژی شریک می‌باشند.

🔸 سطح ریسک: کم

🔸 حداقل مبلغ مشارکت: ۵۰۰ هزار تومان

🔸 موعد تسویه حساب: ۲۷ تیر ۱۴۰۰

🔸 تضامین: به میزان دو برابر مبلغ تامین مالی

🔸 ارکان: شرکت تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن (به عنوان عامل)، شرکت آیکو (به عنوان نهاد مالی ناظر)

🌐 کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت: www.karencrowd.com

🌐 آدرس صفحه طرح: https://b2n.ir/behyaar





وبگردی