آفتاب

دیزل ژنراتور کاشانی



از دیزل ژنراتور یا دستگاه مولد برق برای تولید برق در مواقع اضطراری استفاده می شود. دیزل ژنراتور متشکل از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور است و در حقیقت می توان گفت دیزل ژنراتور از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزلی تشکیل شده و دارای قسمت هایی مانند سیستم استارت اتومات و سیستم تولید کننده گرما نیز می باشد.

فروشگاه کاشانی عرضه کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق از جمله دیزل ژنراتور ولوو پنتا و همچنین قطعات یدکی آن است.

دیزل ژنراتور

از دیزل ژنراتور یا دستگاه مولد برق برای تولید برق در مواقع اضطراری استفاده می شود. دیزل ژنراتور متشکل از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور است و در حقیقت می توان گفت دیزل ژنراتور از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزلی تشکیل شده و دارای قسمت هایی مانند سیستم استارت اتومات و سیستم تولید کننده گرما نیز می باشد. دیزل ژنراتور قادر است انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید. این دستگاه در زمان قطع برق و زمانی که به برق اضطراری نیاز است نیز استفاده می شود. به طور کلی دیزل ژنراتور دستگاهی برای تولید برق است که از گازوئیل برای راه اندازی آنها استفاده می شود. در حقیقت دیزل ژنراتور همان موتور برق است و در مکان های مختلف قابل استفاده است. بیشترین کاربرد دیزل ژنراتور ها در زمان قطع برق است ولی با این وجود از بعضی از دیزل ژنراتورها برای مصارف دائمی  استفاده می شود. دیزل ژنراتورها بر اساس نیرویی که برای تولید برق دارند، در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند. بعضی از دیزل ژنراتورها توانایی تولید برق تا 250 ولت آمپر را دارند. این نوع دیزل ژنراتورها در بیشتر مواقع برای تولید برق اضطراری به کار برده می شوند. گاهی در زمان اوج مصرف برق نیز از این دیزل ژنراتورها استفاده می شود. بعضی از انواع دیزل ژنراتور ها بسیار کوچک بوده و قادر نیستند بیشتر از 200 ولت آمپر تولید کنند. این دیزل ژنراتور اغلب در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتورها همچنین برای تامین کردن برق روشنایی و برای نیروی محرکه وسایل نقلیه بزرگ مانند کشتی ها نیز استفاده می شوند. دیزل ژنراتورها با توجه به سوختی که مصرف می کنند در سه نوع بنزینی، گازوئیلی و دیزلی تولید می شوند.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا

دیزل ژنراتور ولوو پنتا یکی از پرفروش ترین و معروف ترین موتورهای دیزلی در کل جهان است. این دیزل ژنراتور تولید کمپانی ولوو بوده و از سال  1924  شروع به فعالیت نموده است. دیزل ژنراتور ولوو پنتا نوعی دستگاه تولید برق بوده و می تواند انرژی مکانیکی که از گردش موتور دیزلی به دست می آید را به وسیله یک ژنراتور، تبدیل به برق نماید. برقی که از دستگاه دیزل ژنراتور ولوو به دست می آید، در صنایع مختلف استفاده می شود. در حقیقت می توان گفت برقی که به وسیله این دستگاه تولید می شود، با توجه به میزان مصرف موتور دیزلی و توان های مختلف قابل استفاده است. موتورهایی که در دیزل های ولوو پنتا به کار برده می شوند، کارایی زیادی داشته و همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا بدون لرزش هستند و به همین دلیل سر و صدای کمی ایجاد می کنند، بنابراین از پرفروش ترین دیزل ژنراتورها محسوب می شوند. با توجه به این که این دیزل ژنراتورها نصب راحتی دارند، در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود. دیزل ژنراتور ولوو پنتا دارای یک پیستون خنک کننده است و به همین دلیل قادر است دمای مناسبی در سیلندر به وجود آورد. این دیزل ژنراتور در مناطق مختلف مانند مناطق سرد، گرم و مرطوب استفاده می شود. موتورهای ولوو دارای سوپاپ های قابل تعویض بوده در نتیجه مقاومت زیادی دارند و به مدت طولانی قابل استفاده هستند.
دیزل ژنراتور های ولوو پنتا توان های مختلفی دارند و به طور کلی می توان گفت توان آنها معمولاً بین 70 تا 800 کیلو وات بوده و همچنین کیفیت بسیار بالایی دارند. در حقیقت کلیه اجزای موتور این دیزل ژنراتور، توسط دستگاه های پیشرفته کنترل می شود و به همین دلیل این دیزل ژنراتور قادر است کم نوسان ترین نوع برق را تولید نماید. دیزل ژنراتور ولوو پنتا توانایی تولید برق در فرکانس 50 تا 60 هرتز را دارد و یکی از مجهزترین نوع دیزل ژنراتور در تجهیزات صنعتی است. این نوع دیزل ژنراتور در صنایعی از جمله صنایع دریایی، ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و موتورهای دیزل صنعتی به کار برده می شود. به طور کلی می توان گفت دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا دارای مزیت های زیادی هستند و از مهمترین مزیت آنها می توان به مقرون به صرفه بودن آنها اشاره کرد. هزینه نگهداری و سرویس این دیزل ژنراتور بسیار مناسب بوده و مصرف سوخت آن نیز بسیار کم است. یکی دیگر از دیگر مزیت های دیزل ژنراتور ولوو پنتا این است که گازی که از آن خارج می شود، دارای اگزوز کمی است. لوازم یدکی و همچنین تمام قطعات یدکی این دیزل ژنراتور به راحتی در بازار پیدا می شود و اگر این دستگاه با مشکلی مواجه شود، می توان به راحتی قطعات آن را تعویض یا تعمیر کرد. دیزل ژنراتور ولوو پنتا کیفیت بسیار خوبی دارد ولی با وجود کیفیت مناسبی که دارد بسیار مقرون به صرفه می باشد. این دیزل ژنراتور یکی از پرفروش ترین و پیشرفته ترین نوع دیزل ژنراتور بوده و بازدهی بسیار خوبی دارد.

لوازم یدکی دیزل ژنراتور

روغن دیزل ژنراتور یکی از مهم ترین لوازم یدکی این دستگاه بوده و نقش مهمی در کارکرد دیزل ژنراتور ایفا می کند. به طور کلی می توان گفت موتورهای دیزلی به خاطر دارا بودن قطعات متحرک فلزی، به یک محلول روان کننده نیاز دارند تا به اصطحکاک دچار نشوند. روغن مصرفی دیزل ژنراتور باید ضد گوگرد باشد زیرا با توجه به این که روغن های معمولی ترکیبات گوگردی دارند، ممکن است به خاطر گرما به اسید سولفوریک تبدیل شوند. اسید سولفوریک یکی از اسیدهای قوی بوده و موجب از بین رفتن و خوردگی پیستون می شود، به همین دلیل از روغن ضد گوگرد استفاده می شود تا دیزل ژنراتور دچار این مشکلات نشود. فیلتر دیزل ژنراتور یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتور بوده و اهمیت زیادی در عملکرد آن دارد. در حقیقت فیلترها نقش قابل توجهی در کارکرد دیزل ژنراتورها دارند و موجب می شوند دستگاه بهتر کار کرده و عمر مفید تری داشته باشد. دیزل ژنراتورها دارای فیلترهای مختلفی مثل فیلتر روغن، فیلتر بای پس روغن، فیلتر سوخت، فیلتر آبگیر سوخت و فیلتر هوا هستند. فیلترهای آبگیر گازوئیلی، گازوئیل مصرفی را از آلاینده های مایع و گاز تصفیه می کنند و در نتیجه از بروز مشکلاتی مانند افت فرکانس دستگاه جلوگیری می کنند. فیلتر روغن دیزل ژنراتور، با تصفیه روغن از آلاینده های مایع و جامد مانع از شکستگی سیلندر و میل لنگ می شود. فیلتر هوای دیزل ژنراتور نیز با تصفیه نمودن هوا، موجب کاهش مصرف دیزل ژنراتور می شود. فیلتر هوای دیزل ژنراتور باید به موقع تعویض شود، در غیر این صورت ممکن است دیزل ژنراتور بیش از حد گرم شود و نتواند به خوبی کار کند. با تعویض به موقع فیلتر از شکستگی سوپاپ ها و همچنین خاموش نشدن دیزل ژنراتور در هنگام کار جلوگیری می شود.





وبگردی