آفتاب

فروش گیج فشار و فلومتر



فروشگاه ابزار سنجش آریا عرضه کننده انواع ابزار دقیق از جمله گیج فشار، فلوسوئیچ و فلومتر می باشد. در حقیقت فروشگاه ابزار سنجش آریا، نمایندگی فروش انواع ابزار دقیق را داشته و ارائه دهنده انواع مختلف ابزار دقیق به مشتریان است.

گیج فشار

گیج فشار نوعی ابزار دقیق است و برای اندازه گیری و سنجش مقدار فشار سیالات در سیستم های لوله کشی از این ابزار استفاده می شود. کلیه دستگاه های گیج فشار مجهز به فشار سنج هستند زیرا فشار سنج نقش بسیار مهمی ایفا می کند. اگر گیج فشار مجهز به فشار سنج نباشد، در صورت بالا رفتن ناگهانی فشار، ممکن است دستگاه گیج فشار دچار مشکلات زیادی شود. در صورت استفاده از دستگاه گیج فشار، سیستم های هیدرولیک دچار مشکلاتی مانند نشتی و همچنین تغییرات ناشی از فشار نمی شوند. به طور کلی دستگاه های گیج فشار یک حسگر و یک نشانگر دارند و در صورتی که تغییری در این حسگر و نشانگر ایجاد شود، نمایشگر عددی را نشان می دهد که این عدد نشان دهنده تغییرات فشار است. در صورتی که از دستگاه گیج فشار استفاده نشود، سیستم های قدرت مایع نمی توانند به طور دقیق کار خود را انجام دهند و به همین دلیل مشکلاتی در سیستم ایجاد می شود. سیستم هیدرولیکی که در این دستگاه وجود دارد، طوری طراحی شده است که قادر است در مجموعه ایی از دامنه های فشار فعالیت کند. محل نصب گیج های فشار هیدرولیک در بیشتر مواقع نزدیک به ورودی فشار پمپ است اما آنها در بخش های دیگر دستگاه مانند زیر شیر کاهش دهنده فشار نیز قابل نصب هستند. گیج های فشار همچنین در سیستم هایی که دارای فشار مایع هستند، نیز به کار برده می شوند. به خاطر پیشرفت روزافزون تکنولوژی، هر روزه طرح های جدیدی از گیج های فشار به بازار عرضه می شود و در نتیجه استفاده از آنها رو به افزایش است. گیج های فشاری که طراحی دیجیتالی دارند، در مقایسه با گیج های روغنی سیستم عامل های دقیق تری داشته و به راحتی قابل تنظیم هستند. با استفاده از گیج های فشار دیجیتال، می توان نشتی های ناشی از فشار زیاد را به راحتی کنترل و اندازه گیری کرد. برای خرید گیج فشار از شرکت ابزار سنجش آریا با این شرکت تماس بگیرید.

فلومتر

فلومتر یا دبی سنج یکی از ابزارهای صنعتی مهم و همچنین یکی از پرکاربردترین ابزار دقیق محسوب می شود. فلومتر در سیستم های لوله کشی و برای انتقال سیالات به کار برده می شود. از مهمترین کاربردهای فلومتر اندازه گیری حجم سیال عبوری و سرعت جریان در واحد زمان  به طور دقیق است. فلومتر اهمیت خاصی در حوزه های مختلف صنعتی دارد و در حقیقت می توان گفت گزارش نهایی و عملکرد فلومتر از اهمیت زیادی در پالایشگاه ها برخوردار است. فلومتر متشکل از سه بخش است و یکی از مهمترین بخش های آن، بخش اندازه گیری آن است. بخش دیگر فلومتر، وظیفه تبدیل را به عهده دارد و بخش دیگر این دستگاه می تواند نتایج به دست آمده را به صورت دقیق گزارش دهد. قسمت اول فلومتر که اندازه گیری می کند، ابزارهای مختلفی از جمله اوریفیس دارد. فلومتر دارای انواع مختلفی می باشد و یکی از مهمترین انواع آن فلومتر جرمی است. فلومتر جرمی در صنایع مختلف از جمله صنایع نفتی نقش بسیار مهی ایفا می کند. فلومتر جرمی بسیار کوچکی است و محل نصب آن در مسیر ورودی و خروجی سیستم ها است. فلومتر جرمی قادر به اندازه گیری شدت جریان جرمی ورودی و خروجی است. به طور کلی می توان گفت فلومترها نقش قابل توجهی در واکنش های شیمیایی موجود در راکتورها و پالایشگاه ها دارند و وجود آنها برای موازنه معادلات خیلی مهم است. فلومتر های جرمی متشکل از قطعات زیادی هستند و این قطعات به صورت دائمی میزان جریان عبوری را اندازه گیری می کنند. فلومتر جرمی پرکاربردترین نوع فلومتر بوده و در تجهیزات صنعتی زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. فلومتر جرمی نوعی لوله منعطف دارد و زمانی که این لوله خالی است، حرکات متقارن انجام می دهد. این لوله دارای سنسورهایی هست که می توانند حرکات لوله را به صورت استاندارد ثبت کنند. به طور کلی فلومترهای جرمی کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند. فلومتر جرمی حوزه پتروشیمی مکرراً استفاده می شود و همچنین می تواند نتایج به دست آمده را خیلی دقیق گزارش دهد.

فلو سوئیچ

فلو سوئیچ یا سوئیچ جریان نوعی ابزار دقیق است و  می تواند جریان هوا، بخار و مایعات را اندازه گیری کند. فلو سویچ این توانایی را دارد که یک سیگنال را به دستگاهی دیگر مانند پمپ آب ارسال کند. این دستگاه برای روشن و خاموش کردن پمپ، از جریان استفاده می کند. در حقیقت می توان گفت به حرکت جسمی گاز، مایع و یا بخار در یک لوله جریان گفته می شود و این جریان منجر به سوئیچ شدن می شود. فلو سویئچ در بیشتر مواقع برای محافظت کردن از پمپ ها و خنک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. فلو سوئیچ یک زنگ هشدار دارد و زمانی که جریان بسیار بالا یا بسیار پایین است، زنگ هشدار آن به صدا در می آید. زمانی که جریانی وجود ندارد، فلو سوئیچ قادر است یک جریان را متوقف نماید ولی در مواقعی که جریان وجود دارد، موتور دستگاه شروع به کار کرده و ممکن است زنگ هشدار آن زنگ بزند. از فلو سوئیچ در مواردی همچون سیستم های گرمایش آب گرم، تهویه مطبوع، تجهیزات خنک کننده، سیستم های آتش سوزی و سیستم های کلرینگ استخر ها استفاده می شود. به طور کلی فلو سوئیچ ها به دو قسمت سوئیچ جریان هوا و سوئیچ جریان مایع طبقه بندی می شوند. دستگاه های فلو سوئیچ همچنین در فرآیندهای مختلف صنعتی و در صنایع مختلف دیگر به کار برده می شوند. فلو سوئیچ می تواند سیگنال های مختلف را با توجه به نیاز صنایع مختلف، به سایر دستگاه های گزارش کند. آنها می توانند از طریق همین گزارش به موقع خاموش یا روشن شوند. این فلو سوئیچ ها کارکرد بسیار خوبی دارند و در برابر انواع خوردگی مقاوم هستند. در هنگام خرید یک فلو سوئیچ مواردی از جمله نوع و نحوه اتصال فلو سوئیچ، رنج آن و همچنین چگالی آن باید مورد توجه قرار گیرد. فلو سوئیچ هوا که برای تشخیص تغییر سرعت هوا و گاز در سیستم های مختلف استفاده می شود، یکی از بهترین و پرکاربرد ترین انواع ابزار دقیق محسوب می شود. فلو سوئیچ هوا معمولاً در فرآیندهایی استفاده می شود که سرعت آنها بالا و پایین می رود. از سوئیچ جریان مایع، برای برنامه های کاربردی از جمله موتورها، سیگنال ها و تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. فلو سوئیچ های مایع همچنین برای تشخیص دادن جریان عبوری در سیستم های صنعتی به کار برده می شوند. هنگامی که جریان در این سوئیچ قطع شود یا این که مشکلی در این سیستم به وجود بیاید، زنگ هشدار به کار می افتد.   




وبگردی