آفتاب

پیام تسلیت درگذشت حضرت آیت الله العظمی علم الهدی



روح بلند عالم ربانی، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم اسلام) حضرت آیت الله العظمی آقای حاج سید عبدالجواد علم الهدی خراسانی به ملکوت اعلی پیوست و حوزه های علمیه و شاگردان و قاطبه مومنین و ارادتمندان و مقلدان خود را در سوگ نشاند.

انا لله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (صلی الله علیه و اله): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

روح بلند عالم ربانی، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم اسلام) حضرت آیت الله العظمی آقای حاج سید عبدالجواد علم الهدی خراسانی به ملکوت اعلی پیوست و حوزه های علمیه و شاگردان و قاطبه مومنین و ارادتمندان و مقلدان خود را در سوگ نشاند.

این ضایعه مولمه و مصیبت وارده را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم حجت ابن الحسن المهدی (عج الله تعالی فرجه)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و بیت شریف علم الهدای تسلیت عرض می نمائیم. این فقیه عالیقدر عمر با برکت خود را در مسیر احیاء علوم قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و تربیت طلاب و فضلاء و امت اسلامی صرف نمود و آثار گرانبهایی از خود به یادگار گذارد. ایشان که از شاگردان مبرز حضرت آیت الله العظمی بروجردی و حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (رحمت الله علیه) به شمار می آید بیشترین متن تقریرات درس آن دو بزرگوار را به رشته تحریر درآورد. ایشان حدود 12 هزار صفحه تقریرات، به علاوه نزدیک به پنجاه اثر نفیس در علوم اسلامی را در کارنامه علمی خود دارد.

در طول عمر با برکت خویش بیش از هفتاد سال در خدمت محرومان و پناه مستضعفان و پدر ایتام و بینوایان بود و هرگز از توجه به این آیه مبارکه که پروردگار متعال در قران می فرماید: «و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیراً اِنما نُطعِمعکم لوجه الله لا نرید منکم جزاء و لا شکورا» غفلت نفرمود. اکنون بسیاری از فرزندان یتیم و دست پرورده ایشان، به ثمر نشسته، خود منشا خیرات و برکات فراوان در جامعه می باشند.

حضور اثرگذار ایشان در عرصه های انقلاب اسلامی و حمایت های بی دریغ در مسئله ی مرجعیت و مواضع برحق حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) قبل و بعد از پیروزی انقلاب و نیز حضور هشت سال دوران دفاع مقدس در میدان های نبرد و پشتیبانی از رزمندگان و خانواده شهدا بر هیچ کس پنهان نیست.

تاسیس حوزه علمیه الامام القائم (عجل الله فرجه الشریف) از سال 48 در تهران و پرورش هزاران نفر از شاگردان و فضلاء انقلابی و دانشجویان متخصص و متعهد از برکات وجودی ایشان است که اکنون در سنگر خدمت به حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی و مردم حضور دارند. بناء مساجد مختلف و تأسیس خیریه های متعدد در سطح کشور و تشکیل حوزه های درس فقه و اصول و تفسیر و اخلاق از ایشان، اسطوره ای بیادگار گذارده است.

بدن مطهر ایشان پس از تشییه در تهران در جوار مرقد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) آرام خواهد گرفت.

بیت معظم له و جمعی از شاگردان




ویدئوها را مشاهده کنید


وبگردی