آفتاب

جان باختگان کرونا به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید



سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی کروناویروس در کشور طی شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

ایسنا: دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی همچنین افزود: ۳۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۵۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم شست وشوی مداوم دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، و با بیان اینکه ۲۵  گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره استان البرز گفت: استان البرز از آنجا که محل تردد بسیاری از شهرستان ها به تهران است، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به طوری که روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار نفر از این استان به تهران سفر می کنند و بنابراین مدیریت بیماری در این استان مشکل است. دو شهرستان این استان در وضعیت هشدار و سه شهرستان نیز قرمز هستند و موارد بستری طی یک ماه گذشته در این استان ۶۰ درصد افزایش داشته است. در شهرستان های کرج، نظرآباد و فردیس شیب تندتری از بستری در مراکز درمانی گزارش شده است. اما خوشبختانه در روزهای اخیر استفاده مردم این استان از ماسک به ۸۰ درصد رسیده و امیدواریم با رعایت پروتکلهای بهداشتی شاهد کاهش موارد بیماری در این استان باشیم.

وی درباره استان اردبیل نیز گفت: در استان اردبیل سه شهرستان در وضعیت  قرمز و پنج  شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و موارد بستری در این استان طی یک ماه گذشته به دو برابر رسیده است. در مجموع در شهرستان های پارس آباد، مشکین شهر و اردبیل موارد بستری شیب تندتری دارد.

لاری همچنین گفت: علیرغم توصیه های مکرر مبنی بر عدم برگزاری مجالس عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی، اما همچنان گزارش می شود که این مراسم در برخی شهرستانها برگزار می شود. افرادی که در این مراسم حضور می یابند باید بدانند که خطر ابتلای دسته جمعی در آنها افزایش می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دستها و همچنین استفاده از ماسک زنجیره انتقال بیماری را شکست دهیم.




وبگردی