آفتاب

چگونه سنگ برای ساختمان انتخاب کنیم



سنگ نما در ساختمان ها از اهمیت بسیار ویژه و مهمی برخوردار است و از این رو در این مطلب می‌خواهیم از سنگ‌های استفاده شده در ساختمان‌های اطلاع رسانی کنیم . تا شما را با بهترین سنگ‌های ساختمانی آشنا کنیم

نمای ساختمان‌ها معرف سبک معماری ساختمان است. هر چند نمای لوکس مورد پسند عامه مردم نیست. اما افرادی هستند که سبک های متفاوت و لوکس را می پسندند. در اغلب ساختمان های لوکس سرگرمی ها و تفریحات ورزشی و امکانات متنوعی در نظر گرفته می شود. اغلب در این نوع ساختمان ها از متریال ها و مصالح ساختمانی و درجه یک استفاده میشود. و طبعیتا این مصالح طرح ها و رنگ های جذاب و در نوع خود خاص و ویژه هستند. اما چگونه می توان سنگ های ساختمانی مناسب با پروژه و ایده های خود انتخاب کرد، درادامه به این موضوع می پردازیم.



چه سنگ های در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد؟

به طور معمول از سنگ های طبیعی برای ساختمان ها به خصوص ساختمانهای لوکس استفاده می شود. سنگ های طبیعی که بیشترین کاربرد را در نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان های لوکس دارند، عبارتند از » سنگ مرمریت، سنگ مرمر، سنگ گرانیت ، سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

سنگ های نمای تراورتن که در حال حاضر به عنوان بهترین و اقتصادی ترین سنگ در میان مردم شناخته می شود. تراورتن ها  به خاطر ویژگی های منحصر به فردشان همواره به عنوان سنگ مناسب نما پیشنهاد می شوند که ما در اصفهان سنگ این سنگ را به هنگام خرید سنگ به تمام افرادی که میخواهند سنگ نمای لوکس، به صرفه و در عین حال مقاومی داشته باشند توصیه می کنیم. تراورتن ها دارای انواع متعددی است که میزان قیمت و مقاومت هر کدام با دیگری متفاوت است. از جمله سنگ‌های تراورتن پرکاربرد و لوکس و پر فروش می‌توان از سنگ تراورتن عباس‌آباد، سنگ تراورتن ابیانه و سنگ تراورتن دره‌بخاری  و سنگ تراورتن طرق محمدی راد نام برد.

کاربردهای سنگ تراورتن

از تراورتن ها در نمای بیرون ساختمان، دیوار پوش ها و نمای دور پنجره، سنگ‌پله، دکوراسیون داخلی و بخش‌های مختلف داخل خانه یا ساختمان است. همچنین این سنگ با سنگ‌های دیگر به صورت ترکیبی در ساختمان‌های لوکس به کار برده می‌شوند.


 

دلیل استفاده از سنگ تراورتن برای ساختمان‌ ها

در گذشته تراورتن ها را با عنوان سنگی با تخلخل زیاد می شناختند که با پیشرفت تکنولوژی و فرآوری های متعددی که بر روی سنگ تراورتن صورت می گیرد، این مسایل رفع شده است به طوری که عیب در سنگ‌های تراورتن نه تنها از بین رفته است بلکه امروزه به یکی از مزیت‌های این سنگ تبدیل شده است. تراورتن ها به دلیل وزن کمی که دارند و هزینه مناسب تری به عنوان یکی از بهترین سنگ های نما در میان معماران، انبوه سازان و بسیاری افراد متخصص شناخته می شود.
 تراورتن طرق محمدی راد
یکی از معروفترین سنگ های نما تراورتن با زمینه سفید و کرم روشن و عسلی و شکلاتی است. تراورتن طرق به هیچ عنوان شوره نمیزندو چسبندگی به ملات خوبی دارد. بهترین سنگ برای مناطق سردسیر است. معدن سنگ تراورتن طرق محمدی راد در اختیار اصفهان سنگ قرار دارد و خود مجموعه بزرگ اصفهان سنگ عرضه مستقیم سنگ تراورتن طرق را بر عهده دارند و شما می توانید مستقیما این سنگ نما را از اصفهان سنگ با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت خریداری نمایید.


 

سنگ‌های مرمریت

مرمر و مرمریت دو نوع سنگ متفاوتند که اغلب به اشتباه تصور میکنند این دو سنگ تفاوتی با هم ندارند. سنگ مرمر سنگ تزیینی بسیار گران قیمتی است. اما از سوی سنگ مرمریت، نوعی سنگ های اهکی قرار دارد و در اغلب معادن کشور این نوع سنگ استخراج میشود. معروفترین سنگ های مرمریت کشور می توان سنگ مرمریت آباده، سنگ مرمریت نجف‌آباد، سنگ مرمریت پرشین لته، سنگ مرمریت دهبید ومرمریت گلدن بلک ... است که در ایران در دسترس می‌باشد. در اینجا به معرفی دو سنگ مرمریت آباده و نجف آباد که پر تقاضا ترین سنگ ها برای نمای ساختمان محسوب می شود می پردازیم. برای اطلاع از مشخصات و قیمت سایر سنگ های مرمریت می توانید با تلفن های اصفهان سنگ به عنوان بزرگترین تامین کننده سنگ های ساختمانی تماس بگیرید. تلفن های این مرکز معتبر فروش سنگ نما عبارتند از : 09130000627-03191010627

سنگ مرمریت آباده:

سنگ مرمریت آباده در شهر آباده، در نزدیکی یکی از شهرهای استان فارس وجود دارد. دلیل محبوبیت سنگ آباده طیف رنگی متنوع آن است که هم سنگ های روشن در آن به چشم میخورد و هم سنگ های کرم و تیره در سورت های مختلف آن به چشم میخورد. سنگ مرمریت آباده طرح‌های یکنواخت ولی در عین حال شیک و جذابی دارد که مناسب نمای داخلی ساختمان، کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها، محوطه‌سازی، سنگ پله و راه‌پله‌ها، نمای بیرونی ساختمان و انواع میز و کمد در آشپزخانه می‌باشند. سنگ ‌مرمریت آباده دارای ویژگی‌های مهمی مانند تراکم بالا، مقاومت بالا، قدرت جذ ب آب پایین، پایداری زیست‌محیطی و همچنین سادگی در نصب می‌باشد. سنگ مرمریت آباده دارای انواع متعددی است از جمله، سنگ مرمریت گل‌پنبه‌ای آباده، سنگ مرمریت رضایی آباده، سنگ مرمریت کرم صورتی آباده، سنگ امواج آباده، سنگ مرمیت ایرجی آباده و صمیمی که از بهترین نوع از این نوع سنگ‌ها هستند.

دلیل استفاده از سنگ مرمریت آباده برای ساختمان‌ها

سنگ مرمریت اباده به دلیل مقاومت بالا و طیف رنگی روشن و یکنواختی که دارد نمادی از ثروت و قدرت و زیبایی است و می‌تواند به ساختمان‌ها صورتی لوکس و لاکچری و زیبایی و شکوه خاصی ببخشد. همچنین این سنگ کارایی زیادی دارد و در قسمت‌های مختلفی از ساختمان به کار برده می‌شود و کاربرد زیاد این سنگ، یک مزیت رقابتی در میان سنگ‌های مرمریت استفاده شده در ساختمان‌های لوکس است

سنگ مرمریت نجف آباد:

سنگ مرمریت نجف آباد یک سنگ زیبا و شکیل است و دارای ویژگی‌های به خصوصی می‎‌باشد. سنگ مرمریت نجف آباد، در شهرستان نجف آباد، استان اصفهان، واقع شده است. همانطور که می‌دانید؛ استان اصفهان یکی از قطب‌های معادن سنگی ایران می‌باشد. از این رو تنوع سنگ و معادن سنگی در کل استان زیاد بوده و بیش از 2000 معدن سنگی در این استان قرار دارد. سنگ مرمریت نجف اباد، دارای تخلخل کم، جذب آب پایین، ساب پذیری بالا، رنگ مشکی خالص پر کلاغی و همچنین مقاومت فشاری بالایی می‌باشد. به سنگ مرمریت نجف آباد، مرمریت مشکی پارس یا بلک پارس نیز می‌گویند. این سنگ دارای رگه‌های سفید اسپایدری در درون خود می‌باشد و این طرح و رنگ خاص آن را در بین معماران و طراحان کشور مشهر کرده است. کاربرد سنگ مرمریت نجف آباد در ورودی ساختمان‌ها، نمای بیرونی ساختمان‌ها، دیوارهای داخلی مراکز خرید، هتل‌ها و مغازه‌ها، کف‌پوش سرویس بهداشتی و حمام‌ها، لابی ساختمان‌ها، دیوار تزئینی پشت تلویزیون‌ها و به عنوان صفحه رویی میزها و اپن‌های آشپزخانه اکاربرد دارد. این سنگ مانند سنگ مرمریت آباده دارای برش‌پذیری سفارشی در ابعاد و اندازه‌های مختلف طبق نظر خریداران این سنگ، می‌باشد.

دلیل استفاده از سنگ مرمریت نجف آباد برای ساختمان‌های لوکس:

سنگ مرمریت نجف ‌آباد، یک سنگ قدیمی و شناخته شده در میان طراحان و معمارن ساختمان‌سازی است. سنگ مرمریت نجف آباد دارای قدمتی طولانی است. این سنگ دارای طرح بسیار شیک و جذابی است. این سنگ همچنین مرغوبیت خوبی دارد و نسبت به سنگ‌های هم‌رده‌ی خودش، قیمت به صرفه‌ای دارد. رنگ مشکی سنگ مرمریت نجف آباد، دل هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. اگر بخواهیم از رنگ مشکی و تاثیرات آن بر روی درون انسان صحبت کنیم؛ باید بگویم که رنگ مشکی در روانشناسی نمادی از درستکاری و احساسات درونی شماست و همچنین آرزوهایی که دارید. بنابراین کسی که به رنگ سیاه علاقه مند است و همچنین به آن نگاه می‌کند؛ دارای روحیاتی احساساتی است و این رنگ، باعث برانگیختن احساسات اشخاص می‌شود و چشم هر بینده‌ای را به خود جلب می‌کند. بنابراین برای اینکه بخواهید یک ساختمان لوکس و لاکچری بسازید و نظر هر بینده‌ای را به ساختمان خود جلب کنید؛ لازم است از این سنگ در نمای بیرونی و داخلی خانه استفاده نمایید.


 

سنگ‌های مرمر:

زمانی که ببیننده‌ی قسمتی از مکانی هستید که با سنگ مرمر پوشیده و تزئین شده است؛ .متوجه و مجذوب لطافت، زیبایی و ظرافت این سنگ طبیعی خواهید شد. سنگ مرمر یک نوع سنگ بسیار لوکس است و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد. سنگ مرمر یک نوع سنگ دگرگونی است و درصد زیادی از کانی‌های کربنات کلسیم را در خود دارد. سنگ مرمر به نوعی، برادر سنگ مرمریت است و در اکثر موراد باهم اشتباه گرفته می‌شوند. تنها تفاوت بسیار مشهود بین سنگ مرمریت و سنگ مرمر این است که نور از سنگ مرم عبور می‌کند ولی از سنگ مرمریت عبور نمی‌کند. سنگ مرمر دارای چند ویژگی مهم است؛ از جمله سطح صاف و سیققلی، عدم جذب آب یا جذب آب پائین، عدم جذب سرما و گرما، تراکم بالا، تخلخل بسیار کم، ساب پذیری بالا و طرح و رنگ جذاب. سنگ مرمر دارای گاربردهای بسیاری است. بیشترین کاربرد سنگ مرمر در نمای خارجی ساختمان، نمای داخلی ساختمان و مصنوعات سنگی است. در دکوراسیون داخلی، سنگ مرمر می‌تواند به عنوان کف‌پوش، دیوارپوش، تزئینات سنگی مختلف برای تزئینات داخلی یک ساختمان لوکی، صفحه روی میزها و کابینت‌ها، به عنوان سنگ پله و نرده‌های سنگی استفاده شود.

دلیل استفاده از سنگ مرمر برای ساختمان‌های لوکس:

 سنگ مرمر نسبت به سنگ مرمریت دارای قیمت بالاتری است اما بسیار لوکس‌تر،لاکچری‌تر و گرانتر است. تنها یک ویژگی منحصر به فرد سنگ مرمر که عبور نور از خود است، می‌تواند تنها عامل مهم در به کارگیری در ساختمان‌های لوکس باشد. عظمت و بزرگی که سنگ مرمر به ساختمان شما خواهد داد، توصیف نشدنی است. سنگ مرمر در گذشته فقط در خانه‌های شاهان و سرمایه‌داران بزرگ استفاده می‌شده است. از این رو، یک پیشنهاد هیجان‌انگیز برای استفاده در ساختمان‌های لوکس است.

نتیجه‌گیری:

1 – برای تمامی مصالح ساختمانی و خرید آن‌ در هر مرحله از ساخت و ساز بودجه‌بندی درستی داشته باشید.

2 - حتما از یک شرکت معتبر و متخصص، مشاوره بگیرید.

3 - در نهایت تصمیم‌گیری کرده و تمام جوانب کار را در نظر بگیرید. از این رو، نیاز است که حتما نصاب حرفه‌ای نیز داشته باشید؛ تا نصب بسیار عالی داشته باشد و خرابی‌ها کمتر شود.

اگر بخواهیم بهترین سنگ ساختمانی برای استفاده در ساختمان‌های لوکس را بگوییم؛ با توجه به شرایطی که در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی‌تان ذکر شد؛ لازم است برای قدم اول این شرایط را فراهم کنید و بعد یکی از سنگ‌های مرغوب و باکیفیتی را که در این مقاله به تفصیل توضیح دادیم را از نزدیک ببینید و با هم مقایسه کرده و اقدام به خرید نماید.
صمیمانه از زمان گرانبهایی که برای خواندن این مقاله صرف کردید تا آگاهی خود را افزایش دهید، متشکریم.

گالری تصاویر


وبگردی