آفتاب

رییس جمهور: بعضی خصوصی سازی‌های انجام شده در گذشته رهاسازی بود



رییس جمهور گفت: برخی خصوصی سازی های انجام شده در گذشته خصوصی سازی نه بلکه رهاسازی بود و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

ایرنا: آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان قزوین، افزود: استان قزوین به عنوان دارالجنه و دروازه بهشت معروف است و همواره مردان بزرگی را در دفاع از انقلاب و اسلام معرفی کرده و سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم نموده است.
وی گفت: از سفر در ماه رمضان کراهت داشتم چون برای مدیران مزاحمت داشت ولی نتوانستم خودم را قانع کنم چون این سفر مصوباتی برای استان داشت که نیاز مبرم مردم بود.
رییسی گفت: در حکومت اسلامی باید برای خدمت گذاری به مردم شکر گزار باشیم و تلاش کنیم در دل مردم با عمل خود امید ایجاد کنیم.

امروز ناامید کردن مردم بزرگترین گناه است
وی افزود: بزرگترین گناه امروز ناامید کردن مردم است و مقام معظم رهبری گفتند در باب امیدبخشی فرمودند دانشجو باید با امید زندگی کند و به گونه ای عمل کنیم که روستاییان در روستاها بمانند و آن را ترک نکنند.
رییسی با تاکید بر توجه به توسعه روستاها، گفت: روستاها کارخانه عظیم تولیدی است و باید تلاش کنیم روستاییان در روستاها بمانند و به شهرها مهاجرت نکرده و در حاشیه شهرها ساکن نشوند.
رییس جمهور افزود: باید با عمل خود روز به روز امیدآفرینی کرده و نشاط و سرمایه اجتماعی را ارتقا ببخشیم.
وی اضافه کرد: مشکلات استان ها را شناسایی کرده ایم و همچنین کار جدیدی را آغاز نکرده ایم چون کارهای نیمه تمام در استان ها و شهرستان ها زیاد است و باید آنها را تکمیل کنیم که اولویت دولت است.
رییسی با اشاره به گزارش دهی وزرا در جلسه شورای اداری، افزود: این روش برای آن است تا مدیران و مردم استان بدانند چه تصمیماتی گرفته شده و اولویت ها چیست و مدیران باید این حس را پیدا کنند که طرح ها را اجرایی کنند.
وی گفت: برای انجام کار متفاوت نیاز به انگیزه است و اولین شرط تحول این است که خود مدیر تحول خواه باشد و تا بحث از کار می شود از نیروی انسانی،کمبود اعتبار،فقدان ساختمان و از این دست نکات مطرح نکند.
رییس جمهور افزود: مهمترین شرط موفقیت در یک سازمان، نقش مدیران سازمان است هرچند برای نیرو، مهارت و امکانات جایگاه قایل هستم ولی مدیر می تواند تحول ایجاد کند و انتظار ما از همه این است که کاری متفاوت شکل دهند تا مردم احساس کنند کاری متفاوت انجام می شود.

برای دشت قزوین باید کار متفاوتی انجام بشود
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند کار کشاورزی باید دانش پایه و فناورانه بشود و نمونه آن دشت قزوین است و باید کار علم پایه نمونه برای کشور در دشت قزوین انجام شود و باید همه همت کنند.
رییس جمهور افزود: زمین، آب و هوای مناسب در استان فراهم است و باید برای دشت قزوین کار متفاوتی انجام شود.
وی گفت: به مدیران تاکید می کنیم این مساله را باید با حساسیت دنبال کنند و کار جدی باید در مورد دشت قزوین انجام شود.
رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مساله تولید موضوع محوری است و با توجه به شعار سال، وظیفه ما مشخص است و مدیران باید همت کنند واحدهای نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند.

خصوصی سازی را ادامه می دهیم اما نه به شکل قبل
وی در ادامه با انتقاد از برخی خصوصی سازی های انجام شده در گذشته، گفت: مجموعه کنتورسازی قزوین سال ۸۶ با هدف خصوصی سازی واگذار شد که نحوه آن صدای همه را درآورد و ۹۰۰ کارگر آن به ۹۰ کارگر تبدیل شد که این خصوصی سازی نیست بلکه در واقع رهاسازی است.
رییس جمهور افزود: تراکتورسازی با آن همه عظمت برای ما این همه مشکل نداشته که این مجموعه کوچک به دلیل واگذاری نامناسب داشته و باید مسایل آن سریعا حل شود.
وی با اشاره به عواقب واگذاری های نامناسب در جریان خصوصی سازی ها و اجرای اصل ۴۴، گفت: در مازندران در کارخانه نساجی قایم شهر برخی سوله ها به انباری برای سیب زمینی و پیاز تبدیل شده و در برخی دوره ها به کشور ظلم شد که امروز به این وضعیت منجر شد.
رییس جمهور افزود:ما خصوصی سازی را ادامه می دهیم اما نه به شکل قبل و باید مدیران حمایت کنند و بخش خصوصی توانمند روی کار بیاید و پس از خصوصی سازی نیز کار از سوی دولت رها نشود و نظارت ها انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از دولتخانه صفوی قزوین،گفت:  این مجموعه باید احیا شود چون میراث فرهنگی اگر مورد استفاده قرار نگیرد حالت میرایی پیدا می کند و در کنار اینکه هتل قدیمی و فرسوده آن احیا می شود باید یک مجموعه هتل و اقامتگاه جدید احداث شود.
وی گفت: استان قزوین زمینه فعالیت بسیار دارد و باید حتما به گردشگری توجه شود که مساله مهمی است که حتما باید مساله گردشگری را توجه کنیم.

موافق مطالبات مطرح شده در خصوص فرودگاه قزوین هستیم
رییس جمهور با اشاره به مساله فرودگاه، گفت: موافق مطالبات مطرح شده در خصوص ایجاد ظرفیت مسافربری در زمینه فرودگاه برای قزوین هستم.

رییسی گفت: فرودگاه کارکرد خودش را دارد و با آن موافق هستیم چون بسیاری از کارها و سفرها با فرودگاه انجام می شود و این پیشنهاد درستی است و مترو نیز خواسته به جایی است.
وی درخصوص دانشگاه بین المللی امام(ره) نیز گفت: این دانشگاه ،ظرفیت زیادی دارد به خصوص نسبت به دانشجویان خارجی و حتما باید این ظرفیت احیا شود چون تقاضا برای تحصیل در ایران بالا است و این ظرفیت وجود دارد و باید احیا شود.
رییسی در باره آلودگی هوای آبیک هم  گفت: آلاینده ها مورد بررسی قرار بگیرد تا مردم دچار برخی مشکلات ناشی از فعالیت محیط زیست نباشند چون صیانت از محیط زیست یک اصل است.
وی گفت: پسماندهای صنعتی مردم را تهدید می کند و مدیریت پسماند مهم است و شهرداران در این حوزه سرمایه گذاری کنند و دولت حمایت می کند و در گیلان و مازندران هم تاکید کردیم و اینجا نیز یک کار جهادی و انقلابی می طلبد.
رییس جمهور در ادامه یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: شهید سلیمانی پای کار بود و ایجاد ظرفیت می کرد و در فرهنگ او نمی شود و نمی توان نبود و باید مدیران با الگوگیری از او و امام، فرهنگ ما می توانیم را الگو قرار دهند.

وی در پایان یاد و خاطره مرحوم ابوترابی سردار آزادگان را گرامی داشت و گفت: این اسوه صبر و پایدار افتخار ایران و قزوین بود و بسیاری از اسرا شرایط سخت اسارت را با امیدهایی که ایشان به آنها می داد، تحمل می کردند.




وبگردی