آفتاب

ادامه روند گسترش سویه امیکرون؛

هشدار وزارت بهداشت برای تکمیل واکسیناسیون/ ۹۰ شهر دیگر قرمز شد



مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور را اعلام کرد، در این اطلاعیه آمده است: با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.  

همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

 این اطلاعیه آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان ها را به این صورت اعلام کرد: قرمز: ۳۳۷ شهر، نارنجی: ۶۴ شهر، زرد: ۴۷ شهر و آبی: ۰

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ۲۹ بهمن، ۱۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

طبق معیارهای قطعی تشخیصی تا روز گذشته، ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.




وبگردی